torsdag 22 juli 2010

Jättelätt och jättegod...


Hittade ett recept på en jätteenkel tacopaj om det är någon som är intresserad av ett sådant.
Tacopaj
Deg
2.5 dl mjöl
125 g smör
2-3 msk vatten
Blanda ihop, tryck ut i en form och låt stå kallt ett bra tag.
Fyllning
400 gr köttfärs
smör till stekning
1 påse tacokrydda
1 dl vatten
2 dl creme fraiche paprika chili
1 stor tomat
skivade jalapenos
2-3 dl riven ost
Stek köttfärsen och blanda sedan i kryddor och vatten. Låt puttra några minuter.
Grädda pajskalet i 225 grader i ca 10 min och häll sedan köttfärsen i skalet. Bred över creme fraiche, lägg på skivad tomat
och jalapenos. Strö ost över och sen in i ugnen 10-15 minuter till.
Enkelt och väldans gott.
Ha det!

4 kommentarer:

Netten sa...

JA den pajen är verkligen både lätt och god:O)Favorit hos oss!!!!
Såg att jag missat dig på båda telefonerna,var ute och donade...men jag försöker att nå dig senare...
Kramen på dig vännen min

Therese sa...

Lät smarrigt, ska def testas!!! Ha det fint så hörs vi när jag är åter från stugan <3 Kram

karin sa...

Den måste jag göra. Tack för tipset.
K.

anna sa...

men muuums!