lördag 3 juli 2010

Semestertripp på hemmaplan


Ayla sitter och väntar på något som verkar vara väldigt spännande...
Just precis. Husse, lillhuss och lill-lillhuss kommer med båt på sjön och vi (jag) och Ayla väntar ivrigt på att få hänga med på en runda.


Först blev det en rundtur sjön. Måste ju erkänna att jag nog är riktigt hemmablind men idag när man såg samhället och byarna runt från sjösidan, ja då måste man nog säga att visst tusan har vi det vackert.
I bakgrunden av lillebror ser ni vår bro.


Lill-huss och Ayla myser. Den sistnämnda var dock lite skeptisk till en början men fann sig så småningom.


Någon tycker om att bada.


Vi stannade till på en liten ö så att Ayla skulle få springa av sig lite. Runt runt och runt igen. Lunch spisades även på denna lilla mysiga ö.


Mamman i familjen har en riktigt häftig dröm...


Tänk er att ni uttröttade mammor med dåligt humör och maximal pms-påslag. Tänk er att få ha en sån här underbar liten ö att ro iväg till och sitta alldeles själv på bänken under tallen och filura (läs sura). Vad häftigt va?! Undrar var man kan köpa en sån och vad den kostar. :O)

Ha det bra alla. Kram

14 kommentarer:

strömmas sida sa...

Å vilken hemlängtan jag får när jag ser dina bilder.
Ni verkar haft en jättehärlig dag. Men jag kan ju förstå att du har bränt dig i denna värme som varit.

Nu skulle du/ni haft Aloe Vera Gelly som sitter som smäck efter en dag i solen...annars också förståss :-).
Det är universial för det mesta.
Du vet var det finns om du behöver. Bara att hojta till *ler*.

kram från en het lägenhet mitt i stan.
Väntar på att dotra ska ringa för hämtning från Brunflo *färdtjänst*.

strömma

Anne sa...

SÅ fina bilder men jag fastnar ändå för den första! Den borde du skicka in till en fototävling, jag tycker det är så kul med bilder med annorlunda vinklar!
Visst skulle alla mammor få ha en egen ostörd plats att få sitta i lugn och ro för att finna kraft när livet drabbar en ;)
Hoppas att ni får en skön dag! Kram
Ps du ska se att det löser sig med cykeln

Mia sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Den ön ja, tänk om man hade en egen... hihi

Netten sa...

JA det är vackert hemma på "byn":O)
Vilken härlig dag ni verkar haft och JA jag vill oxå ha en egen ö ibland,tänk så härligt både för mig och familjen,ha,ha!!!!!
Kram på dig

♥ cloudberrie ♥ sa...

Nu gav du mig "hemlängtan" till stugan ett stenkast från din hemmaplan. Det är vackert med Svensk sommar! fast jag får erkänna att just den här sommaren är prio 1 andra länder :) Återkommer med mer rapport om det fram på höstkanten.

NJUT!

Stor kram från Eva

Therese sa...

Vilka härliga bilder!!!
Å du i paradiset har jag en surholme *asg* Kram

Linda sa...

Vad härligt det låter som ni har, sa faktiskt till gubben senast i dag då vi körde över bron att man kanske skulle ha haft en båt, det var så himla fint,vindstilla och sol.
Funderade på det, finns det någon bra badplats i närheten? alltså en sjö, inte poolen för den vet jag ju var den finns hihi
Ska till U-fors i morgon o leta garn i något förråd som mamma har där förresten, kanske ses?
Kramkram

karin sa...

Ja, vad härligt med en egen ö som är så liten att man ser allt! Med alla oss surkäringar skulle det behövas en hel drös av öar!!! hihi
Fin vovven ser ut att vara. Hon hade nog tur som kom till er familj med så härliga busar.
Fortsatt skön semester... min är snart slut, snyft.
kram K.

Marie//Tekla Maräng sa...

hahaha vad många små öar som skulle bli köpta och tänk att ro förbi och höra oss surande och fräsande mammor som sitter på dom...
Men tanken är verkligen underbar att få sitta där och titta...och gärna bada.
Vilka härliga bilder ifrån eran sjö.
Kramar:)

Linda sa...

Ja du får absolut guida mig runt bland badplatserna, jag hittar ju i princip bara till Konsum själv haha
Tror dock jag såg erat hus id ag, ni bor alldeles intill vägen va
?
Vi får se vad det är för väder på torsdag,såg nu att det kanske skulle regna, då blir vi här, har du lust får du gärna skriva en privat kommentar inne hos mig med ditt mobilnummer så kan vi hålla kontakten om det var vi träffs, Kramkram

Viktkamp sa...

vilken mysig dag :)

Vendela sa...

Hej på dig :-) Som du märker rör jag mig inte så mycket i datorvärlden för tillfället. Det är så mycket annat nu på sommaren, och när sambon också har semester. Det är bad, utflykter os v och emellan varven ligger jag och flämtar i värmen vid vår golvfläkt *skratt* Värmen som blir inne är ju det värsta med denna värmebölja!

Ja vi kommer upp till helgen om allt går som vi planerat :-) Hur har du det nästa vecka? Har du fortfarande semester då så vi kan ses?

Många kramar <3

Englagård sa...

Ja vem skulle inte vilja ha en egen ö;)

Linda sa...

Japp 11.00 på badet i morgon, men vädret ser ju sådär ut inför morgondagen, men somsagt vi chansar på att vi klarar oss utan regn, annars får vi åka hit, messar dig isåfall.
Kramkram