tisdag 20 juli 2010

Semestern är slut och jag är såklart mycket utvilad så nu kan jag med glada lätta steg ta mig till jobbet imorgon eller...?
Visst är det så att jag gillar mitt jobb och jag tycker om att gå dit men helt ärligt så hade det inte gjort ont att ha haft lite mer än tre veckors semester. Det är dock jag själv och ingen annan som ställt till det på det viset så jag har ju ingen att skylla på som synd är. Jag sparade en vecka tills skolan börjar, lillebror Bus börjar första klass och det är ju skoj att följa med någon av de första dagarna.
Cykeltur på morgonkvisten. Liten hade fått en ny cykel, en dröm gick i uppfyllelse, en efterlängtad BMX hittade hem till en överlycklig kille.
Under cykelturen passade vi på att åka förbi vårat smultronställe och se på tusan, dom var ju nästan klar :O)

Tittut!!!
Det har flyttat in en Hermelinfamilj alldeles i närheten. Mamman har fullt upp med att passa sina nyfikna små ungar. Persika och hundgodis blev snabbt en favorit hos dessa små busar.


Visst är dom söta ?
Ha en bra dag. Kram


8 kommentarer:

Therese sa...

Åhh vilka söta grannar!!!! Vilken lycka att ha smultron i krokarna, blir riktigt avis på det!
Här är det stugan å förberedelser för vägen som gäller den närmsta veckan, så tyvärr ingen strömutflykt på ett tag, men om två veckor var Linda/uppånervända huset hemma igen å ville gärna haka på en bad dejt så ska vi sikta in oss på det tro? STOR kram, å Luran vill se "yckeln" ;-P

Trollmor sa...

Hej på er Busar! :-)
Kan tro att liten kille blev lycklig och att de små fötterna trampade på för glatta livet.
Vilken spännande grannfamilj.
Hoppas att du får en mjukstart på jobbet idag.
Må så väl,
kramar från oss alla på Pepparkaksvägen.
Yyyyyyyl, Vargen låter hälsa att Ayla är mycket tjusig ;-)

Netten sa...

Men vilka sötnosar som ni hittade:O)
Ja tänk vad semestern går fort och jag har haft SEX veckor och på Måndag så börjar det igen!!!!
Ha det så gott vännen min.Kramelikram

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka fina grannar ni har.
Vad tycker Ayla om hermelinerna?
Skönt att ni kom iväg på en kort semester, det är alltid härligt att komma ifrån ett tag.
En ny cykel till lille Bus så härligt. Han trampar nog på i rena lyckan.
Minns när jag fick en egen cykel i 10 eller 11 års present, det var stort det. Innan hade jag fått ärva gamla cyklar.
Hoppas att första dagen på jobbet blev någorlunda lugn.
Här badas det för att orka med värmen.Kramar:)

strömmas sida sa...

Vad gott med smultron och det verkar finnas gott om dom också *ler*.

Ledighet har ju en förmåga att bara ila iväg snabbare än snabbt.

Hoppas du får en fortsatt fin sommar ändå.

kram
strömma

Mia sa...

Men åhh så söta små liv. Så kul att du lyckats fånga dem på bild också, känns som att det inte händer allt för ofta. De är väl ganska kvicka!? :)

Linda sa...

förstår det känns lite vemodigt att komma tillbaka till jobbet efter semestern men så är det ju tyvärr alltid, oavsett om man haft 3 eller 13 veckors semester hihi
Jag har börjat jobba i Hoting nu men har några dagar ledigt nu så i morgon bär det av p husvagnssemester.
Vilka söta grannar, våra grannar är absolut inte lika söta haha
Kramkram

karin sa...

Jättefin bild på lillkillen din. Hela inlägget är så roligt att läsa och se. Lekatten är ju festlig.
Ha de