måndag 15 juni 2009

Brrr

Idag har vi varit hemma och varit lediga eftersom både dagis och fritids har hållit stängda pga fortbildning för personalen.
Vädret har varit toppen, regn, stormvindar och 5 grader varmt. Säg, är det inte den svenska sommaren som visar sig från sin bästa sida???
Det blev en innedag idag och lillebror och jag bakade bullar så det stod härliga till.
Kära sambon är i Norge och jobbar och han ringde tidigare i kväll och meddelade att det var nysnö på backen där dom var. Mysigt, eller hur?

Men vindarna kommer nog snart att vända. Jag är alldeles säker på att jag om några veckor kommer att sitta här vid min dator och gnälla över att det är på tok för varmt, fniss. Är det nån som törs slå vad?

Nu ska jag hoppa i säng för imorgon är det jobbet som gäller.



Ha det bra alla besökare. Kram

ps, missa inte tävlingen som avslutat på midsommarafton.

6 kommentarer:

Ingela la la sa...

Det där lät inget vidare... vädret alltså. Bullbak är ju alltid trevligt däremot ;)
Jag hoppas verkligen att Du får sitta och svära över att det är för varmt om några veckor ;)

Ha en bra dag!
Kram Ingela

Therese sa...

Åhhh bullbak, dagis var ju stängt i dorotea med att inte jag och luran visste om att ni med var hemma - då hade vi kommit å våldgästat ;-) STOR kram!

*jeanette* sa...

ja, detta sommarväder tog sig ingen bra start... skönt dock att man kan vara inne och baka bullar istället, det gör man ju inte gärna en sommardag när graderna närmar sig 30 ;-)

ha det gott!

Ingela la la sa...

Du har något att hämta hos mig!

Kram Ingela

Nina sa...

Gott med bullbak! Det vattnas i min mun =)
Ja men visst äre underbart väder vi har! Å som det ser ut så ska helgens väder va precis så här. Regnigt och kallt! Man får spela sällskaps spel och mysa inne i värmen istället för att dansa runt midsommarstången!

Stor kram till dig

sanna sa...

Hej! Idag skiner solen här faktiskt.. men det lär väl bli kallt snart

Villönska dig en fin midsommar med familjen..

Kramar om