onsdag 17 juni 2009

Tips någon ???

På min examen så fick jag flera fina buketter med blommor. Av min mamma så fick jag en jättefin bukett som bla innehöll den här fina växtligheten.

Som jag har förstått så är det en växt som man egentligen har ute i trädgården. Jag skulle gärna vilja veta vad den heter för jag ska nog prova att hitta en sån som jag kan plantera ut.

Någon som vet ???



Tack snälla rara Ingelalala...jag tycker att din blogg också är charmig. Du gjorde mig glad när jag fick den här av dig. KRAM till dig från mig.
Jag ska ta mig i kragen och sända mina awarder vidare...inom kort.


Idag har jag varit ledig. Huset har varit fullt med barn och ungdomar i varierande åldrar.Ikväll har vi dessutom haft en mysig kväll med barnen och ungdomarna på fritidsgården. Solen lyser, alla små och stora ben har sprungit och mången korv har grillats.
Imorgon väntar jobb, men sen är jag ledig hela helgen...otroligt skönt. Kram på er alla.


ps...har du tävlat??? Om inte så har du fortfarande chansen.

11 kommentarer:

strömmas sida sa...

Vad roligt med alla fina blommor
som du fick. Jag är så dålig på blomnamn.
Hoppas ni hade lika fint väder som
vi haft idag.

Jag har inte hunnit kolla in hos
dig på ett tag. I morgon bitti åker
stora dottern tillbaks till Oslo.
Jag ska köra andra dottern och hennes
kompis till Funäsdalen i morgon
eftermiddag.

kram
strömma

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Min första tanke var prärieklocka, kolla google.
Ha det gott!
kram vännen!
nina

Therese sa...

tyvärr kan jag inte hjälpa dig, är inte vidare bevandrad i det gröna, jag tar mest död på saker ;-) tittar in för att önska dig/er en riktigt trevlig midsommar! Kram kram

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Hm... är ganska kass på blommor... dock ser de ut som prärieklockor som vi hade vi blomsterarrangemanget till flickorna... men jag vet inte om de planteras ute eller hur de växer... kolla med Orchid, hon är duktig på blommor:.))

http://kidsandorchids.blogspot.com/

Vända blad sa...

Hallå där! Visst är det alltid roligt att få blommor! Nåt med klocka borde den ju heta ;) Kanske är det prärieklocka som de andra tipssat om, jag är ingen expert tyvärr...Lycka till iaf!
Trevlig midsommar!
Kram Maria

*jeanette* sa...

hoppas du finner ett svar på vad det är för blomma du har fått. Vacker var den iaf. Ha en riktigt skön Midsommar!!

Marie//Tekla Maräng sa...

Halloj!
Jo det är en prärieklocka du undrar om, den är så fin tycker jag.
Tack snälla för goa värmande tankar till mig och Yuna. Har vi tur så kommer hon hem i morgon.
Trevlig och skön Midsommarhelg,kram
Marie:)

karin sa...

Glad Midsommar önskar jag dej och samtidigt grattis till din examen. Det må väl kännas skönt när allt är över och du kan leva "Svensson"?
Kom till mej så ska vi dricka kaffe ur nygammservisen och sarv !
Det skulle vara kul.
Jag förstår du är uppdaterad...
Har sett hur häftigt ni bygger ut. Nu blir det väl inredningsrepotage så man får ta del av dina/era tips, va?
Kramen frånK.

Netten sa...

Vill bara titta in och önksa en trevlig midsommar och DU imorgon så kommer jag och trollen upp till ström:O)
Ses snart vännen min!!!!
Kramizar

Annika sa...

Hej!
Det var ett tag sedan jag var hos dig och kikade. Det har hänt mycket...
Vill önska dig ett Stort Grattis till examen och sedan en glad midsommar.
KRam Annika

Englagård sa...

Den blomman du visar heter Mariaklocka, så det så, hehe. Prärieklockan är mer lik en ros och har bredare blad