lördag 27 juni 2009

Semester

Jag måste nog hålla med Hälge om det, det ska bli skönt att vara lite ledig. Som vanligt så har man ju lyckats att spara en massa projekt till semestern, men det blir till att beta av dom eftersom så hinns nog en massa skoj också med.
I morse när jag gick av mitt pass så åkte vi iväg på utebadet. Det gäller att passa på när det är såhär fint. Finvädret verkar ju hålla i sig och då är det ju inte helt fel med semester.Vi brukar ha en tendens till att alltid planera vad vi ska göra på semestern men i år är bladet helt oskrivet och det känns ganska så skönt. Det blir som det blir, så det så.
Nu ska jag ut och utöva återupplivning på mina växtligheter...dom är inte så jätteimponerad när det är 30 grader varmt. Det är dock snabbt avhjälpt med lite vatten, fniss.
Må så gott och kram på er!

7 kommentarer:

strömmas sida sa...

Vad härligt för dig med lite semester
efter allt kämpande med pluggandet
och jobb sen. Skönt att ni inte har
planerat sönder er inför ledigheten.
Jag anar att det var fullt med folk
på badet.

Jag är ingen älskare av värmen och
smyger utmed skuggan *ler*.

Jag gillar att sälja och gör det
på tradera + blocket.

http://www.tradera.com/search/result.aspx?alias=str%f6mmar

Behöver du och mannen i ditt liv
nya morgonrockar/badrockar?
Jag har sprillans nya ifrån USA.
Tommy Hilfiger..alla lappar kvar.
Dom ligger ute på blocket :-).

kram

strömma

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Vädermässigt så verkar det ju ha blivit en kanonstart på semestern!:.) Hoppas den fortsätter så -och med många fler bad:.))

Jodå, i onsdags (på flickornas nio månadersdag) flög sländorna upp i trädet. Har kort på alltihop och skall bara hitta sladden från kameran till datorn, så får ni se:.))

Så hälsa sonen att de flyger hos flickorna :.))

Netten sa...

Skönt att DU nu har semester,det är du verkligen värd!!!!!!
Ja utebadet är ju en perfekt plats i detta väder,mina små badar i poolen hemma och det är inte omöjligt att även undertecknad hoppar i en sväng i em,det är ju såååååååååå varmt!!!!!
Ha det så gott min vän och hoppas verkligen att vi ses mera i sommar...
Kramizar i massor från oss alla i Edinge

Marie//Tekla Maräng sa...

Bra start på semestern med bad direkt efter jobbet. Nä risken är väl annars att man lyckas planera så man knappt hinner fatta att man har semester. Det bästa är nog att ta dagen som den kommer.
Ha nu det jätte skönt med vattenkannan i ena handen och ledigheten i den andra.
Kram Marie:)

Therese sa...

NJUUUT allt vad du kan nu på semestern, själv räknar jag ner dag för dag, timme för timme - längtar sååå efter 4 veckors ledighet nu törs jag lova! KRAM

Nina sa...

Va härligt att du har semester nu! Det är dig väl unt!
Kanske man får se dig nått här i Dorro någon dag kanske?
Vi borde ju ha en liten träff tycker jag! Med Therese å Svea =)

Många kramar och njut av det fina vädret!

Bella sa...

Hej Mamma Bus!
Borde också gå ut och vattna blommor...till och med potatisen slokar här nu...Jag såg faktiskt kantareller när jag var ute och joggade...är inte det tidigt? Jag hade min första lediga dag i fredags och idag har jag börjat att vakna till liv...härligt att besöka bloggar igen!
Önskar dig en forsatt härlig vecka!
Kram,
Bella