tisdag 30 juni 2009

Sommar sol och bad...

Nu är det semester hemma hos Bus. Vädret är på topp så man kan ju inte klaga. Pappan i familjen jobbar och sliter fortfarande men även hans semester finns inom synhåll.

Sommar utan jordgubbstårta, vad är det? Svar ingenting.


I det här vädret så måste man ju absolut passa på att bada, och det gör vi också. Både på badet och i sjön...varje dag, flera gånger om. Jätteskoj!


...och mellan varven så myser vi allt...


Här är dock en som har det ganska så slitsamt i värmen just nu. Jobb på dagarna och snickra, snickra och återigen snickra resten av tiden. Men fint blir det...Han är duktig sambon min...(vilket skryt va?)


Årets första jordgubbe, mognad och uppäten kan jag lova.Mums!



I växthuset växer det så att det knakar. Det är ordentligt med spring med vattenkannor den här tiden. Första gurkan är skördad och den smakade jättebra enligt lillebror.


Idag har vi varit till en god vän och testat poolen, jätteskoj tyckte den här grabben.


Bilder behöver ibland inga ord...


...visst tusan är det härligt med sommar!

Hoppas att ni har det bra alla ni som är inne och smyger i bloggvärlden i sommarvärmen. Kram på er.
ps. själv är jag lite lat med det just nu, men det har sin förklaring.







6 kommentarer:

Netten sa...

Hej vännen min!!!!
NI verkar ha det så mysigt så och det har vi här oxå:O)
Kände igen några av badfiskarna på kortet:O)
Det är samma fördelning i våran familj som i eran,vi semestrar och Anders jobbar...stackars våra män hörrudu!!!!
Kramizar i massor från mig

Therese sa...

Så underbart ni har det - precis så ska sommarn och semestern vara! Passa på och njuuuut, bloggen och blggvännerna finns här när mörkret och hösten kommer krypande.... STOR kram

Grindelunda sa...

Så härligt med semester! Det är dig väl unnt (stavas det så?). Själv harvar jag på till v. 29. Då är det dags för ledighet för mig.
Men jag har njutit av sommavärmen och kvällens åskväder ändå trots arbete.

Ha det så skönt!
Kram Gunilla

karin sa...

Dina bilder är sommar, den sommar jag tror alla vill ha. Härligt!
Själv gillar jag inte riktigt värmen som nu är...men roligt och skönt för andra och jag får vara på skuggsidan.
Smultron på stå.... m m m mmmm
K.

Therese sa...

Wiieee!!! Så kul! Jag jobbar denna vecka ut, sedan går jag på semester. Mycke tid i stugan blir det nog, annars är jag endast "bokad" den 17 juli - så hör bara av dig så markerar jag i almenackan att jag ska vara hemma och njuta av ditt sällskap ;-) Campingen hörs förresten ha riktig god mat så enb lunch kanske kan locka där? Och en tur på Blomster och Agas och ev tur och retur ;-) Eller rentutav en avstickare till wiiks i lajksjö - där kan man fynda massor.... Njut - så hörs/ses vi förhoppningsvis snart!!! Kram

strömmas sida sa...

Vilka härliga fina sommarbilder du
visar. Altanen ser ut att vara
jättefin och där lär ni sitta
och riktigt njuta av sommaren.

Sommarkram
strömma