tisdag 9 juni 2009

Vad sägs om en tävling

Det är ju alltid skoj.
Den här gången lottar jag ut fyra små rostiga trollsländor som egentligen har sitt ursprungliga syfte till att agera som tyngder till en fin duk. Men...den lyckliga ägaren äger absolut rätten till att bestämma sysslan för sina nya flygfän. *fniss*




Tävlingsregler? Busenkelt såklart!
Lämna en kommentar, om du dessutom tipsar andra om tävlingen genom att länka i din blogg så får du två "lotter".
Tävlingen pågår tom midsommarafton och på midsommardagen så flyger sländorna vidare till sin nya ägare. Lycka till säger jag till er alla.

ps, till er som undrar var dom kommer ifrån så är svaret...från Jo-Jo såklart!

29 kommentarer:

evamar - tävlingsblogg sa...

Vilka sötisar. De skulle nog få arbeta som duktyngder under sommaren hos mig, om jag hade turen med mig och vann dem.

Jag har länkat i min tävlingsblogg;

http://evamar.blogg.se/2009/june/trollslandor-20-juni.html

Therese sa...

Helt udnerbara!!! Fick genast en udnerbar idé till sommarstugan som involverar en rostig gammal krona med plats för värmeljus, så jag är med! :-)

Therese sa...

Och förresten, jag länkar naturligtvis och har tävlingen som dagens tävlingstip i inläggete enkelheten. Jo jo förresten, finns den i ström eller på nätet? (måste gardera mig om jag inte skulle ha turen på min sida *ler*) Kram igen

vintageretroprinsessa sa...

Jag skulle ha dessa som titt objekt dvs hänga på en avlagrad gammal stengods kruka modell stooor på lerfat i den skule jag ha en vacker stooor rosa mårmacka pelargon :)

Trollmor sa...

Jag håller en tass att de små trollsländorna flyger hem till Pepparkaksvägen :-) Länk finnes.
Har min gode far mailat dig menar du? Sicken en, lika skogstokig som mig ;-)
Ha det så gott!
Kram kram, Trollmor

Marie//Tekla Maräng sa...

Tävling o så mysigt! Fyra små ljuva sländor kan det bli bättre?
Tror inte det?
Länkar givetvis på bloggen.
Kram Marie;)

Therese sa...

Tack för tipset, måste absolut besöka den butiken, kan inte förstå att den undgått mig... ellr så har den kanske inte det, kom just på att jag nog slunkit in där någon gång! :-) KRAM

Amanda sa...

Underbart söta trollsländor! Jag vill absolut vara med. ^^
Dessa skulle få pryda mina väggljusstakar som jag har bredvid spegeln i hallen om dom flyttade hem till mig.

Har länkat här:
http://creyla.blogg.se/tavlingar/2009/june/tavling-trollslandor.html

En Mölnbobos Liv sa...

Jag är med och tävlar, har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2009/june/rostiga-trollslandor.html

info@annakarlsson.se

Maria sa...

Hej!
Jag vill gärna ha en lott i din tävling!

Jag söker återförsäljare så om du känner till någon be dem gärna maila mig på mia@jagblommar.se

Anita sa...

Söta! Jag vill gärna vara med och tävla!

anonitota@comhem.se

LindaH sa...

Coola. jag är med. har länkat här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/june/trollslandor.html

Speja sa...

Vilka söta sländor! De tävlar jag gärna om.
Ha det fint!

Tea Lady sa...

Åh, jag gillar trollsländor och behöver verkligen duktyngder! Perfekt. Jag länkar i min blogg.

Kram,
Lena

Katta sa...

Dom där sötnosarna känner jag igen, har en från jojo. Så ni har haft snö i veckan ni, huvva ligen sägger jag bara om det. Har varit ruggigt här med men i dag var det varmt och härligt på eftermiddan och kvällen, kändes verkligen härligt. Kram Katta

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Åh! Måste ju vara med och tävla!:.)) Hos mig skulle de få hänga i änglaträdet hos flickorna... har letat efter någonting lekigt och lite diskret (man vill ju inte få kyrkorådet på sig;.)

Läste även de andras idéer -tänk vad mycket kreativitet det finns hos människor! Helt underbart!:.))

ANNIKA sa...

Jag vill gärna äga dessa fina sländor .är med och hoppas ,kan tipsa vännerna..
gustafsson.57@hotmail.com

Marie//Tekla Maräng sa...

Tjohej!
Du har en award att hämta hos mig.
Trevlig helg och många kramar Marie:)

lolla sa...

hejsan
åhhh hoppas dessa sötnosar flyger hem till mig i Vattrång....
Jag skulle ha domhängandes på min krika med pelargoner i..
länkar i min blogg under kategorin tävlingar...
kram lolla
www.lollashus.blogg.se

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så fina små trollsländor! Såklart jag vill vara i din tävling.
Trevlig helg!
kram vännen!
nina

Karro sa...

Hej!
Jag vill vara med och tävla om dom söta sländorna! :) Har länkat till höger på min blogg!
Kram Karro

Thorins Trädgård sa...

Hallå busiga bloggen. Vilken trevlig vinst att tävla om! Riktig sommarkänsla.

Ha det bra och på bloggåterseende!!

/Marit

Mia sa...

Ojoj, de söta sländorna får gärna flyga hit... :)

Är gärna med och länkar såklart!
Kram Mia

Cicci sa...

Fasligt fina flygfän! Jag är blogglös men tar gärna en lott. :)
/trasselsudden_(at)hotmail.com

Vinglefrøken sa...

Hei, jeg vil gjerne ha et lodd i din tevling! Liker bloggen din og syns premien var kjempesøt!

clea sa...

Mamma älskar trollslänor och fjärilar, hon skulle helt klart få dem! :) Passar till alla sommarkalas det kommer bli i sommar, ingen risk för flygande dukar!

Jag har länkat här:
http://cleaclea.blogg.se/2009/june/19-juni-trollslandor.html

kram clea

Anonym sa...

Vilken rolig tävling! :)
Har flera idèer om vad/var dessa skall pryda, OM det blir jag som vinner förståss.
Tar en lott, och önskar trevlig midsommar!
Mrs H.

lenamarb sa...

Hej !

Jag vill gärna vara med i din fina tävling :)

Fröken Eko sa...

Hej!

Jag vill gärna vara med och tävla om somriga sländor! :)
Har bildlänkat till din tävling från min blogg. Länken finns i högra sidospalten och jag låter den ligga uppe t.o.m. imorgon.

Trevlig midsommar!

Häls. F