torsdag 30 juli 2009

Drömmar


Skönt med en härlig dag efter att ha jobbat ett dubbeldygn. SOLEN har lyst HELA DAGEN hemma hos oss :)
Idag packade vi lite lunchmat och åkte ner till stugan. Vi har en mysig stuga men eftersom den ligger så nära så blir det tyvärr att man inte tillbringar så mycket tid där. Det blir så lätt att komma på att det är ganska så skönt att sova hemma.
Dessutom så är det kompisar från tidig morgon till sena kvällen hemma hos pojkarna. Kul men lite för mycket ibland...
Efter en hiskerlig bilresa på hela tio minuter så kom vi fram till stugan. Där plockade vi blåbär och hjortron, sedan blev det hamburgare till lunch, uppskattat hos både Busarna och deras kompisar. Lite bus, luftgevärsskytte och annat skoj stod på dagens schema.
Sedan var vi ut på ett superhemligt uppdrag!!! Spännande va? Jag har haft en DRÖM i flera år...idag skulle den ha kunnat blivit ett steg närmare verklighet men så bestämde jag mig för att den får fortsätta att bara vara en dröm!!! Typiskt mig kan man helt klart säga.
Imorgon väntar jobb och hela helgen väntar jobb.
Må så gott allihopa. Kram Kram

6 kommentarer:

Netten sa...

Vet du,hur nyfiken jag vart....hmmmmm,vad kan din dröm vara som nästan vart sann idag men som fortsätter att vara din dröm????Den ska jag klura på...
Mitt besked har ingenting faktsikt med Järvsö att göra,så klura på den du:O)
Imorgon så åker vi upp och ska kolla då dom börjar att gräva och se om vi kan få till denna"drömkåk"så att det går att vara där...kram på dig och jobba inte ihjäl dig.

MOONLOVER´S sa...

Hejhej=)
Jo nu har man kommit in i stugan och de känns faktiskt helt otroligt bra. Det är så mysigt där och runt om kring. Ha en fin helg.
Kram

Sanna sa...

Hej!

fats det måste vara skönt att kunna byta lite miljö också.. mysigt med att ha en stuga. Skulle också vilja ha något sådant. Fast vi har ju båda högakusten och skåne att låna =)

Hoppas du får en trevlig helg nu..

Kramar om

Therese sa...

Vilken ny fin bild i headern, busarna är sååå fina! Och du, så där får du inte skriva, du retas ju, jag blir sååå nyfiken på din dröm ;-) Hi,hi. Önskar dig/er en trevlig helg! KRAM

Fjällbruden sa...

Det är skönt att åka bort och bra när bilresan inte behöver bli så lång. Vi har tillgång till en stuga på Näsviken men den spenderar vi alldeles för lite tid i tyvärr för miljöombyte mår alla bra av.
Din dröm... jag är så himla nyfiken ;-)
Ha det bra och fortsätt drömma för tack och lov är det gratis.
Kram

strömmas sida sa...

Vad mysigt med en stuga så nära hem.
Men jag kan förstå att det kan bli
för mycket av det goda av allt, mellan varven.

Jag avundas inte dom som jobbar inom räddningstjänsten, polisen och andra
med sådana jobb. Helst inte en sådan här helg.

Ja, det är mojs med alla ungdomar här.
Nyss stacks nyckeln i dörren och ena dotterns kompis kom. Hon sover här mest varje natt och idag började dottern sommarjobba på jamtli och hade lämnat nyckeln till kompisen och nu står hon i duschen :-))).

kram
strömma