torsdag 23 juli 2009

Va???


Nu när kära sambon är ute och fiskar så ska jag passa på att skvallra lite om honom (tänk om han visste det).
Jo...innan jag började blogga för ungefär ett år sedan så var jag helt övertygad om att blogga gjorde man om man inte hade nåt annat vettigt för sig, saknade kompisar eller inte hade något socialt liv...(snacka om förutfattade meningar).
Av någon underlig anledning så började jag också blogga och det blev som ett gift, ett måste som var väldans svårt att slita sig ifrån. Nu har nyhetens behag lagt sig och bloggtiden har kortats ner en aning ;O)
Många inlägg har det blivit, över 200 stycken om jag minns rätt.

Nu undrar ni nog var min käre sambo kommer in?
Jo, som ni kanske läst tidigare så var jag till Dorotea och skulle träffa Luran igår och innan jag åkte så kändes det lite pirrigt. Min sambo sa helt plötsligt att när man läser i min blogg så tror man att det är någon annan som har skrivit den, hmmm.
Vad menade han med det ??? Jo han tycker att det är lite förskönat det som skrivs i min blogg. Va? Nu ska jag ju iväg och träffa Luran, tänk om jag har lurat henne om vem jag egentligen är. Ve och fasa!!!

Vet ni en sak? Jag måste nog erkänna att han har nog faktiskt rätt i det (nu blir han nog stolt när han smygläser bloggen nästa gång. Jag erkänna att jag har fel och han har rätt???) Jo men det är ju faktiskt så, fniss.
För fy tusan vad jag skulle tycka att det vore tråkigt att visa bilder på all smutstvätt, obäddade sängar, busarnas leksaker som ligger spridda över hela huset samt att visa youtubeklipp som lyckats fånga mitt taskiga humör.
Nej ni. Vet ni? Jag är riktigt glad att man kan ta sin kamera och gå en sväng och fotografera saker som man tycker om och hellre visa dom och kanske hellre riskera att försköna vardagen lite. Någon som känner igen sig, skratt?

Nu är det kudden som gäller, busarna har erövrat sängen så det blir nog till att röva till sig en annan sovplats. Kram på er.

ps kära sambo. Du är bäst tycker jag, så det så.

5 kommentarer:

Therese sa...

Hi,hi du vet ju att jag tänker precis som du i denna fråga - och du har ju sett kaoset här på sockenvägen helt ocensurerat *skrattar* Och det svider, men både din och min gubbe har allt lite rätt *ler* Här öser regnet ner så jag och svärmor funderar på att ta en tur till Wiiks, måste nog ändå köpa knoppbrädan och måla den vit. Fick ju så många inredningsidéer när du var här, och vet du vad? Renoveringsivern börjar smyga sig på igen :-) Massa kramar till dig!!!

Vendela sa...

Ja, det blir ju lätt så att man visar upp det som är roligt att visa upp - det blir ju liksom automatiskt ;-)

Himla synd att vi inte träffade på varandra, men vi kommer ju upp fler gånger :-)

Kramis

strömmas sida sa...

Kaoset man har hemma mellan varven
det räcker om det stannar där och
inget man vill visa upp för andra :-).
Jag tror nog att vi flesta har så
mellan varven och inget att höja ögonbrynen över :-)))).

Jag håller med dig om höstens lugn
som kommer då. Jag gillar nästan den
bäst. Skolorna börjar och det mesta
går ner i varv.
Sonen från Oslo kom i går kväll och
han blir hemma i 2 veckor. Dottern
som kommer imorgon blir nog inte
hemma lika länge. Men dom ser man
inte så mycket av när dom är hemma.
I kväll börjar stråket och det
är drösvis med folk ute. Jag går nog dit nån kväll till veckan.

kram

Therese sa...

Ingen fara, jag har googlat playdoh och hittat lite olika rrecept som verkar vara bra :-) Får pröva sig fram tills man hittar en favorit. Här öser regnet ner även idag, man blir så less, har ju massor av saker att göra ute (läs måla, måla och måla) som nu inte blir av. Men å andra sidan är det legitimt att vara inne å mysa med luran. Förresten, både nalle och bok är en stor favorit här hemma, boken och speciellt bilden på traktorn har vi snart nött ut ;-) Och krambjörnen följer med överallt, åker vagn, skjutsas i bobycar släpet osv. Så åter igen ett stort tack! KRam kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej jo nog är vi väl lite så alla som bloggar att man visar upp det man tycker om och trivs med.
Man fotar ju inte gärna tvätthögen och diskbaljan för att inte tala om golvet i hallen när det regnar och leriga tassar, tassar in.
Tycker det är så roligt att du och Therese har träffats och ni verkar ju att trivas med varandra.
Kram Marie:)