torsdag 23 juli 2009

Tips mot sniglar?


Ibland är det faktiskt tur att man gav sig in i bloggvärlden. Som nu tex, när man behöver tips. Det brukar ju resultera i massor av gångbara tips så fort man ropar, fniss.
Därför så ropar jag högt nu: TIPS MOT SNIGLAR ??? Det är supermånga jordgubbar i landet i år men så fort dom är klar så är det kapplöpning till landet. Det är vi eller sniglarna och det är tyvärr så att sniglarna trots sin berömda snigelfart alltid hinner först iallafall. Tack och lov så är det inga mördarsniglar, nej vi är förskonade från dom än. Men jag vill ha mina jordgubbar för jag tycker dom är mums så om det är nån som har bra ideer som skrämmer iväg sniglarna så tips gärna mig.


Sambon har gett sig ut och fiskat och busarna ska snart stoppas i säng. Klockan börjar vara dags för det nu.
Frågade lillebror om han kunde gå och titta vad klockan var...
Lillebrors kommnetar: mina ben har ingen lust...kanske sen !!!

Kram på er alla mina vänner.

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag använde mig av plastburkar med lock, sedan skar jag håll i locket och hällde i öl... Burkarna fylldes fort av sniglar....

Ingela la la sa...

Jag har tyvärr inget tips.. Hur kan dom hinna före? Tjuvstartar dom? ;)

strömmas sida sa...

Hej och tusen tack för awarden. Jag fick nästan en tår i ögat om hur fint
du hade skrivit.
Jag ska lägga in den lite senare.

Vad mycket bär du har plockat och
supergott ser det ut.
Vad lejsamt med sniglarna. Hoppas
du får bra tips.

Kolla vilken härlig tur dottern och
jag har gjort idag. Det är myspys
med dagsutflykter. Jag såg att du
också har varit ut på lite turer.

kram
strömma

strömmas sida sa...

Kom hit nån gång så tar vi en tur
dit och varvar ner.

Vad jobbigt med huset fullt mest
för jämnan. Här har det varit lugnt
på den fronten. Nu sitter jag och
väntar på att sonen som jobbar i Oslo ska komma hem. Dom åkte i
eftermiddags och det är alltid oroligt när dom kör så långt. På
lördag kommer dottern hem hit.
Dom 3 ungdomarna hemma här har haft
mycket av sitt i sommar. Det är
första sommaren som kan kallas
ganska lättsam för min del.

kram

Therese sa...

Hi,hi den är inte lätt när inte benen vill... så underbar kommentar! Vad gälle sniglar har jag hört att öl ska vara bra, och ser att du även fått det tipset. Sedan s ska även krossat äggskal visst fungera...

Kram kram