lördag 4 juli 2009

...en dag till


Ännu en härlig sommardag är till ända. Det fina vädret håller i sig. Det är dock lite svalare men helt kanon.

Dom här har ni ju sett tidigare i en annan skepnad. Jag har haft dom som vinterbild, de gamla resterna av en brygga som fanns för länge sen.

Altanbygget har verkligen gått framåt.Sambon har lagt in en grå härlig matta på golvet idag, det blev jättebra.

Här kommer jag att trivas, helt säkert.

Det känns väldigt lyxigt, dubbelt så stor som förr.Inte heller hela jobbet kvar :)
Bra gjort till dig kära sambon.

Idag har vi varit ner till stugan en sväng och städat för att förhoppningsvis komma till skott att sova där några nätter i sommar. Tiden går ju så väldans fort och det är mycket man ska hinna med.
Hoppas att ni alla har det lugnt och skönt i sommarkvällen, nu ska jag ut och vattna, sedan blir det nog lite slappa på altanen. Ha det gott. Kram

13 kommentarer:

Kristina "Kia Svanberg" sa...

Du är förlåten! ;) jag är lika dålig själv på att kommentera så! Gud så mysigt de såg ut då! Ösnkar vi med hade en altan!
ha de så bra! Kram

MOONLOVER´S sa...

hallå
men så fint de blev=) jo men man hamnar ju i mon i tåsjön så klart;) hihi. Ingen värstig slalombacke men lagom för kidzen=) och läget på stugan är underbart, nu är de bara 19 dagar tills vi får komma oss in i stugan=) längtar. Ha en fin helg. kram

Vendela sa...

Hej på dig! Nu har vi det riktigt svalt och skönt här och gissa vem som är glad? *skratt* Hoppas bara det håller i sig nu!

Vilken stor och härlig altan - där kommer ni att trivas kan jag tro :-)

Vi åker till Dorotea om en vecka. När ska du dit? Ska bli spännande att se om man stöter på några av er bloggare - någon ska det väl ändå bli tiden vi är där :-)

Ha det gott!

KRAM

Grindelunda sa...

Vilken underbar altan. Där kommer ni att trivas :)

Må så gott!
Kram Gunilla.

MOONLOVER´S sa...

jo de e jätte fint=) kommer bli super bra när man fått landa där;) kram

Netten sa...

Halloj,nu är jag tillbaka!!!!
Vilket jobb Peter har gjort,imponerad...hälsa det:O)
Hoppas att vi ses snart och att ni tar en tripp ner till oss,vi håller nu på att be till vädergudarna att det inte ska komma mer regn så att anders kan bli klar med höskörden så vi kan dra till stugan...kramiz

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh vad härligt det ser ut!
Både resterna av bryggan och altanden!
Där kommer ni säkert att trivas!
kram vännen!
nina

Marie//Tekla Maräng sa...

aha var det dom pålarna ifrån en gammal brygga som var så läckra på vinterkortet!
Vad fint det har blivit med eran stora fina altan, det är ju så skönt när man får svängrum. Kan tänka mig att det är mysigt att sitta där och mysa i kvällningen ja även på dagen förstås.
Ha det gott, kram Marie:)

Trollmor sa...

Meeen vilka fina bilder

*jeanette* sa...

Vilken härlig altan det blev, att njuta av/på. Där kommer ni att tillbringa mycket tid.

Ha en riktigt skön sommar!!

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Åh, gud så läcker! Åh, nu blev jag lite avis.... suck, vi måste verkligen se till att få upp staketet till altandäcket...

Ja, jag förstår att du kommer att trivas där!

Therese sa...

Så härlig er altan blev!!! Bra jobbat av din karl ;-) Men du, ute regnar det och jag har just börjat min semester - säger som Sverker i Plus - SKA DET VARA SÅ?! ;-P Hi,hi Kram

Fjällbruden sa...

Altaner är för underbara. Jag stormtrivs på våran och väntar på att trädäcket på nedansidan huset blir klart, men det är i startgroparna:-) Ha det bra och ta dig tid att njuta på altanen. Kram