måndag 6 juli 2009

...och nu blir det reklam!

Jag har en längre tid lovat lillebror att vi ska ta bussen och åka in till stan, dit är det 10 mil. Efter att ha åkt många turer i veckan under min utbildning så har jag fått lite allergi mot att frivilligt åka buss. Men, ett löfte är ett löfte och såna ska man ju hålla.
Idag satte vi oss på bussen, jätteskoj tyckte lillebror och hans mamma måste erkänna att det inte var så hemskt som hon trodde, fniss.
När vi kom fram så tog vi oss en liten tur på stan och vi hamnade på "Gamla bolaget".


För er som inte vet vad det är så är det en liten galleria som ligger i Östersund, den ligger i samma lokal som systembolaget låg i förut.


Här kan man hitta lite av varje.

Jag törs nog tumma på att här finns Östersunds godaste, största och förmodligen billigaste räkmackor. För 40 spänn får man en smörgås med ett helt berg med räkor. MUMS!!!


I gallerian finns bla Mimmi & Musse secondhand. Där hittar man jättefina fräscha barnkläder och andra barnsaker till en billig peng.


Lillebror tyckte att det fanns väldigt fina flick-kläder.


Keramik från Marocco, dessutom finns det andra fina saker därifrån.


Luffarslöjd hittar man i en annan liten bod, jättefint, eller hur?


Den blomman skulle jag vilja ha hängande i mitt köksfönster.


Mera keramik, de här är dock tillverkade i Jämtland.


Massa fina personliga kort i olika utföranden. Även dessa är gjorda av en mycket händig person.
Klicka gärna på bilderna så blir de större.
Förutom det jag visar i bloggen så finns det en massa mer roligt. Bla tunnbröd, loppisgrejor och hudvårdsprodukter.
Tips till er som bor i Östersund: Ni kan ju alltid ta er en sväng dit så får ni se själva vad som finns där. Om inte annat så är det värt att gå dit och ta en fika...En god räkmacka och en kopp kaffe är ju inte helt fel en dag då regnet öser ner och man inte riktigt vet vad man ska hitta på, lika god i solsken skulle jag tro.
Ha det bra allesamman. Kram

2 kommentarer:

Amanda sa...

Jag älskar second hand. det där ser underbart ut! ^^

Jodå, ditt brev och paket har kommit fram. Tusen tack! ♥
Jag bloggade faktiskt om det här:
http://creyla.blogg.se/2009/july/tack.html#comment

Kram

Therese sa...

Vilken mysig dag ni har haft, och ang inlägget ovan - budgetmakeover är det som gäller ;-) Dollars är en guda gåva, på det sättet kan man ta ut svängarna, för att köpa orginal tyg typ marimekko osv skulle vara aldeles för dyrt med tanke på att man säkert skulle tröttna på det långt innan det betalat sig ;-) Stora kramar till dig!