tisdag 21 juli 2009

Regn och rusk

Idag regnar det som bara den så det blir nog en innedag hos Bus.


Häromkvällen var jag och storebror ute och kollade om vi såg några hjortron. Det var både smått om dom och dessutom så var bären vi hittade inte klara.
På hemväg så stannade vi vid vårat smultronställe. Vi hittade MASSOR av smultron.


Det blev en lite lyxig kvällsfika den kvällen. Smultron i mängder, kladdkaka och grädde. Nyttigt? Kanske inte men väldans gott ;O)



Jag har fått en fin award av Musicmama . Tack tack goa du. Tänk vad häftigt det är med bloggar. Man bor i samma by men sitter ändå framför datorn och surrar. Bättre än att ta sig i kragen, sätta sig på cykeln och ta sig en surrstund över en kopp kaffe, SKRATT! Om igen...glad blev jag över awarden :O)

Vem ska jag då göra glad? Det är jättesvårt som vanligt eftersom jag tycker att ni är många som är värda den.

Luran, du måste iaf få en annars så törs jag inte åka till Dorotea och träffa dig live imorgon ;O)

Nina, en till dig med eftersom du också skulle med om det passade.

Tekla Maräng, en bloggvän som jag gärna besöker så ofta jag kan (bakom skärmen såklart,fniss)

Strömma, till dig vill jag ge den för att du skriver så öppet, hjärtligt och härligt i din blogg. Du kan konsten att med det bygga fasta starka berg med små gruskorn.

Anette i Edinge, ingen kommentar bara absolut självklar. Traditioner ska hållas så det så. Kram.



Hoppas att ni alla får en bra dag. Kram kram

6 kommentarer:

Trollmor sa...

Oj, oj så gott det ser ut!
Hjortron har jag aldrig plockat, det skulle vara roligt, och mums det med :-)
Grattis till awarden.
Hoppas att ni får en mysig dag trots det evinnerliga regnet, man kan ju baka om inte annat ;-)
Vi ska åka och titta på grisar, om vi inte blåser bort förstås.
Stor kram Trollmor

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad är det som händer för trevliga saker på den här bloggen då?
TACK snälla för awarden, tänk vad glad man kan bli när man sätter på datorn och först läser att *jag har den tavlan vill du ha den?* Trodde jag hade feberyra. Ska du verkligen inte ha kvar den? Annars så kan jag gärna köpa den utav dig?!
Läste förra inlägget om Lycksele djurpark, höga kusten vyerna och den fina sjön ni sov sista natten vid.
Åh vad vackert vårt land är.
Vad kul att du och *Luran* ska träffas i morgon.

Zebbes mamma sa...

Hej

Ett jätte stort tack för din kommentar inne hos mej, jag log mycket när jag läste orden.. idyllisk småbarnstid.. hahah om den finns.. nja, det ska väl var någon enstaka stund på dygnet då..

Vad skönt att era småkillar klarade sej.. och självklart ska du vara tacksam för det.. absolut.. det hade jag varit.

Jämtland.. hmhm har hela släkten på morfars sida därifrån.. i trakterna runt dorotea bla.. kanske vi är släkt.. hihihi

Ha det gott

Kram Mia

Therese sa...

Hi,hi stort tack för awarden! Ska bli kanontrevligt att få träffa dig i morgon :-) En fika på Görans med Nina kanske? Och en tur på blomster :-) Vore inte dumt, du når mig på 0702161268 så kan vi bestämma en tid! Kram kram

Maria sa...

Hej! Vi har också regn i Piteå idag.
Vilken lyx med så många smultron. Jag plockade bara en näve igår i ett dike när vi var på promenad...

Sorkfröknarna sa...

Så gott det ser ut med kladdkaka o smultron.
Christina
www.grandmother.blogg.se