lördag 25 juli 2009

Mera regn

Men det struntade vi i.
Idag var det Barnens dag på hembygdsgården. Iklädd regnkläder så tog vi oss en tur dit.

Barnens dag bjöd bla på hästhoppsuppvisning (heter det så? Hästar är inte riktigt min grej)


Dessutom var det tävling för både stor och liten. Jag utmanade lillebror och min systerdotter i att säckhopplöpning. Sedan fick vi kasta sandsäckar på en måltavla. Skoj! Slutligen var det en clown som trollade för oss.


Den här tjejen gillade det söta lilla fölet. Gullig som bara den.


Innan det var dags att ge sig av hemåt passade vi på att fika på det trevliga fiket som finns. Idag blev det varm choklad med mashmallows och en tunnbrödsstut, inte så dumt.

Hoppas att ni andra också har haft en bra dag. Kram



Den här vill jag ägna en underbar vän. Jag tror att du behöver en liten extra puff och kram idag, eller hur? KRAM TILL DIG; DU ÄR GULD VÄRD FÖR MIG!

10 kommentarer:

Ingela la la sa...

Ja, man kan ju faktiskt gå ut även när det regnar ;) Det behöver jag påminna mig om ibland...
Ni ser ut att ha haft en bra dag!
Kram

karin sa...

Visst är "Hempan" en fin hembygdsgård? Regnet kan man inte göra något åt även om det tär på humöret och lusten ibland. Ser kul ut med säckhoppningen, länge sedan jag hoppade så ja, även hoppning av annat slag! Tror jag ska hoppa lite jämfota idag!!!! Tur ingen ser mig då. hihi
Jobb på måndag, ja då är vardagslunken ett faktum för dej då... Må så gott i det.
K.
ps. jag har i minnet att du var intresserad av besticklådan...?
var det på allvar?

Marie//Tekla Maräng sa...

Ibland för man bara se till att man har rätt kläder på sig och ge sig ut i blötan.
Nejdå den storleken blir perfekt i köket.
Var det i hembygdsgården det fina fönstret var ifrån? Det ser så inbjudande ut och fin utsikt.
Hoppas du får det någorlunda drägligt eftersom jag mycket väl förstår att det händer grejer på Storsjöyran.
Kram Marie:)

Grindelunda sa...

Skönt att höra att det finns fler än jag som inte har riktigt koll på det här med hästar ;)

Hoppas allt är bra!
Må så gott!
Kram från Gilla

*jeanette* sa...

Roligt med evenemang för/med barnen... man blir lite själv som ett barn på nytt ;-) Och vad gör väl lite regn? "det finns inga dåliga väder, bara lite sämre kläder"

ha det gott!

strömmas sida sa...

Vilken härlig dag ni hade på Hempan.

Hoppas din första jobbardag har gått bra.

kram
strömma

Therese sa...

Här är det bara bra, har äntligen fått tummen ur och tapetserat det hemska gröna rummet på övervåningen. Härligt! Nu kan man ju säga att man gjort nått på semestern iaf ;-) Hoppas det går bra å jobba, kramar i massor!

♥ Fyra årstider sa...

Men vad kul..vi har med en driftig hembygdsgård här hemma.
Kram Lotta

Netten sa...

Oh,vilken mysig dag ni haft med allt från hästar till säckhoppning och mysfika:O)
Jag saknar dig min vän och jag är gladare idag...Kramiz

Therese sa...

Du jobbar å står i för fullt... själv har jag börjat gruva inför måndagen då allvaret börjar igen... Men det är bara å bita ihop, för till älgjakten är man nog ledig ett par dagar iaf :-) Idag skiner solen så vi har varit på promenad och ätit glass, så lurans rum får vänta tills en annan dag... hi,hi. Jag är expert på att skjuta på saker ibland! KRAMAR i massor!!!