tisdag 4 augusti 2009

Hej


och TACK till er alla för era underbara kommentarer. När man är inne i en sån här intensiv jobbarperiod och inte har tid och ork till ett socialt liv så är det underbart att ha så härliga vänner i bloggvärlden. Skratt!!! Från tisdag blir det ett normalt arbetsschema, ja till och med lite extra ledig så då ska jag hitta på nåt skoj. Jag börjar faktiskt att längta till hösten, en lite lugnare årstid tid med många härliga färger. Men först hoppas jag på några härliga sommardagar så busarna får bada en gång till i sommar. Badningen avtog av någon underlig anledning.



Älskar dig ända upp till rymden...
Jag är stolt att du är min mamma...


Lillebror vet hur man bäst får sin mammas hjärta att smälta :)

En sak är säker. Jag har absolut världens härligaste killar. Tänk om man kunde tänka på det lite oftare när man bara att gnäller, tjatar och skäller...



Må så gott allihopa. Kram

16 kommentarer:

Therese sa...

Vilken underbar kommentar från lillebror, tro på tusan att du smälte... vem skulle INTE?! Skönt att du får det lite lugnare nu, du har ju jobbat som bara den. Njut av den extra ledigheten men dina busar - massa kramar från mig och Luran!

Therese sa...

Du är ALLTID välkommen till mig/oss :-) Bara så du vet! Kram kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

De barna lär sig snart var som hjärtat att smälta hihi!
Njut av ett lugnare tempo och dina gryn!
kram vännen!
nina

strömmas sida sa...

Vilka fina barn du har och gosiga
kärleksfulla ord som sägs till dig.

Vad härligt att du kan få det lite
lugnare med jobbdagarna och kan njuta
lite mera av allt du har runt dig.

Jag gillar hösten också då allt går
till ro och luften blir så klar och skön och dom härliga färgerna.

Jag har haft en så bra sommar.
Intensiva 2 veckor har det varit nu
och det kommer att bli så tomt
när ungdomarna åker tillbaks till
Oslo idag, torsdag.

kram
strömma

Therese sa...

Lånehund låter som ett bra koncept - önskar att vår var till låns bara ibland ,-) Hi,hi. Jobbar du inte och har tid så hoppas jag seriöst att du dyker upp för lite svampplockning!!!! KRAM

Marie//Tekla Maräng sa...

Åh jag är nog lite känslig för jag började gråta över den underbara kommentaren lillebror fällde.
Det innebär helt klart att dom känner sig älskade och betydelse fulla även när du skäller...
Skönt att grispasset är avklarat för Nu. Njut nu ordentligt med dina goa busar och du hösten kommer snart...
Vad fint blommorna lös upp där i sitt fat.
Kramar Marie:)

Carina sa...

Ja "di barna di barna" som min mormor alltid sa...
hjärtat smälter ju....
kram
carina

Therese sa...

Tittar in och önskar trevlig helg, jag jobbar någon timme xtra idag, ska besikta bilen - men sedan är det äääääääääntligen helg! :-) Hoppas du får en bra helg, massa kramar!!!

Therese sa...

Så bus är i "stan" i dag :-) Stora killen... och du jobbar och jobbar.... har sagt det många gånger förr, men säger det igen - du gör ett så bra jobb!!! Vi siktar på att plocka svamp söndagen den 30 aug så haka på om du har möjlighet :-9 Kram kram

Vendela sa...

Hej! Ååå vilken go kommentar från sonen din - sånt lever man länge på :-))

Det är bara bra med mig - förutom att jag inte gillar den här värmen som nu kommit åter. Längtar som du till hösten :-)

Många kramar!

strömmas sida sa...

Hoppas du får lite ledigt nu och kan
njuta av fina vädret och barnen kan
bada.

Önskar dig en finfin helg

strömma

Netten sa...

Ja du har verklgen världens finaste killar,ja faktiskt tre stycken,glöm inte det:O)
Nu är jag hemma igen och vi hörs på telefon,jag ringer efter tisdag då du är tillbaka ...Kramiz

Englagård sa...

Hej fru Bus, här smyger jag in och kollar lite. Som du såg är det fortfarande dåligt med uppdateringar hos mig men det kommer nog att bli lite bättre i höst. Jag känner att inspirationen kanske vaknar till liv.

Ha en jättefin helg
kram Karina

Therese sa...

Men det var väl typiskt :-( Men ändras datum hör jag av mig, och vem vet - kanske får vi blodad tand och vill ut fler gånger då hör jag också av mig! Nu ska jag se om jag kan få in mer luft i huset, nu är det 33 grader och jätte kvavt här... Kram!

Grindelunda sa...

Gospropparna :) Ja, såna där ord får verkligen hjärtat att svälla av glädje och lycka.Ett guldkorn att ta vara på och gömma i hjärtat.

Må så gott i sensommarkvällen.
Kram G

Therese sa...

Lilleman är ingen lilleman utan stor... ja, men det kommer nog att gå bra även om saknaden kommer att finnas där... Säkert jättestolt samtidigt att få ta klivet uppåt. Håller tummarna att det går bra - å du, kasta upp fötterna å vila lite ikväll! KRAM