tisdag 11 augusti 2009

Liten har blivit stor

Ja tusan vad tiden går fort. På gott och ont kan man ju säga. På gott för att min intensiva jobbperiod sett sitt slut.
Lillebror har gått sin sista dag på världens bästa dagis idag. Han tycker att det är jättespännande att börja på fritids och förskoleklass. Idag har vi börjat inskolning och det har gått jättebra för honom. Det är bara jag som kommer att sakna alla underbara fröknar på dagis, annars så är allt bra.



Med stora kliv mot framtiden. Lillebror lämnar dagis för en ny spännande framtid.


Tänk vad mycket skoj det varit på den här gården. Men på fritids finns också jättemycket skoj.


Det här muffinskittet köpte jag på Wiiks när jag var och hälsade på Luran.
Idag öser regnet ner så vi har varit inne hela eftermiddagen. Bus brothers fick baka muffins så det stod härliga till.


Resultatet? Ni ser ju själva.



Smaken då? Inte dom godaste muffinsen man ätit, helt ärligt så tror jag att jag bakar mina egna nästa gång...utan att skryta hi hi. Men det var absolut en rolig grej. Två busar av fem möjliga.

Ikväll är sambon ute på båttur med jobbet. Middag på sjön är ju outstanding. Synd bara att det hällregnar...Hoppas att det blev trevligt iallafall.

Ha det bra allasamman. Kram kram

7 kommentarer:

Vendela sa...

Så du har en 6-åring? Jag har ju en 5-åring så hon har ett år kvar på dagis, sedan blir det 6-årsverksamheten - å jag håller med dig - vad tiden går fort!!

Många kramar

Trollmor sa...

En fin liten stor kille du har där :-)
Gissar att det känns lite i mammahjärtat över att ta klivet från dagis. Men som du skriver så blir det ju spännande för honom, ett nytt äventyr.
Min minsta börjar på inskolning på dagis snart och det skär i mitt hjärta redan, men jag får se det från hennes sida jag också :-)
Många kramar från hela Trollfamiljen som tackar för gratulationerna

Ingela la la sa...

Ja, han har ju blivit stora killen.. Konstigt när barnen ska börja i skolan, det är ju jättestort!

Kul med muffinsbak ;) Passar väl en regnig dag..

Kram

Netten sa...

Lillprinsen ska börja skolan,det var ju alldels nyss som jag "väntade"med er här i Uppsala och jag minns när Peter ringde och sa att nu är han född....jisses,vart tar åren vägen(det är ju tur att DU och JAG inte blir äldre).
Jag ringer dig ngn dag,har en sak som jag vill berätta för dig...
Kramelikram vännen min

Marie//Tekla Maräng sa...

Oo då har det varit en stor dag hos er idag och en milstolp i livet när dagis tiden är över. Minns dom två dagarna fortfarande när mina ungar lämnade dagis och började i första klass dom sitter liksom etsade i hjärtat.
Kram Marie:)

Therese sa...

Förstod att det skulle gå bra :-)Och vi hade samma erfarenhet, kul att göra, men inte särskilt goda (muffinsen) det enda luran käkade var glasyren och hjärtanen... Och har du tid när du jobbar extra för en kopp kaffe så hittar du ju numera till sockenvägen - visst?! ;-) Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ja nu är han stor! Ett stort kliv!
min yngsta börjar sexan, det är också stort, de blir ju störst på skolan :D
Muffinsen såg goda ut!
Ha det gott!
kram vännen!
nina