tisdag 18 augusti 2009

Vilken toppendag

trots att regnet öste ner från skyn.
Vi tog bussen och åkte dom tio milen in till stan. Med oss hade vi min kompis J, hennes två barn och två lånetjejer i modell snart tonåring.

Först åkte vi till Djungelhuset.



Jösses vad skoj man kunde ha där. Egentligen så är den rekommenderade åldern upp till 12, men jag kan säga att två damer i yngre medelsåldern kan ha minst lika skoj, så det så!





Lite lyx skulle man faktiskt kunna säga att det var på det placet. Man kan både leka med barnen och när man ganska så snart inser vad kass kondition man har i jämförelse med sina barn, ja då kan man ju alltid vila. Det är precis vad vi gjorde, mitt i lekplacet så finns ett kanonbra fik, där man både kunde äta och fika. Undertecknad var tvungen att prova på både och. Kaffe och en härlig seg chokladcookies stor som ett kaffefat...rekommenderas varmt.Barnmenyn var både god, billig (35 spänn) och ett antal rätter att välja på.





Bus på hög nivå.




Det fanns några som tyckte att det var helskoj att skjuta skumgummibollar på sina motståndare. Om jag fick någon i huvudet? Kan jag väl aldrig tro ;P

Appropå pris så kostade det 95 kronor för barnen att gå in medan vi vuxna gick in gratis. En mycket prisvärd och skojig dag måste jag säga, helt klart värt varenda krona.

Efter Djungelhuset promenerade vi vidare i ösregnet.
Vi hamnade på storebror Bus favoritställe.


Laserhallen.

Hit har han inte lyckats lura sin mamma förut, men jag måste erkänna att jag ångrar varenda negativt ord jag någonsin yttrat mig om vad gäller denna aktivitet.
Shit vad skoj jag hade. Mitt namn var Krypton...och jag glömde nästan bort att jag egentligen är en 36-årig småbarnsmamma. Jag??? I Laserhallen, japp med siktet inställt på att träffa varenda kotte som inte var i mitt lag. Om igen, shit vad skoj!
(Ni ska veta att det tar emot att erkänna det här med tanke på min inställning vad gäller krig och vapen).

Trötta efter allt spring, bus och lång promenad så avslutade vi dagen på Mc Donalds och sedan var det en nöjd skara som satte sig på bussen och åkte hem.
Men vänta nu...storebror blev ju kvar på Laserhallen. Ja se den gossen skulle nog kunna vara kvar där hur länge som helst. Men men, vi andra åkte dock hem och hemma hos Bus blev det en tidig kväll, lillebror somnade ovaggad ikväll :)

Imorgon väntar nya bus. Må så gott. Kram

8 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vilken härlig dag. Det där djungelstället verkade kanon! Billigt och bra, det gillar jag :)
Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken toppendag ni haft! Så kul att hitta på sådana saker.
Du jag börjar bli stressad av alla prylar också. Det blir ju lite, vi är fem personer i familjen.
Ha det gott!
kram vännen!
nina

Therese sa...

Vilken underbar dag!!! Så snart luran blir lite större så måste vi dit! Och du - jag är grön av avund på ditt Mc Donaldsbesök... Hi,hi. Kram kram

Musicmama sa...

ja ni verkar ha haft helskoj, å bara för att man e i yngre medelåldern behöver man ju inte ge upp rätten att leka. Då blir man ju vuxen å tråkig...hehe =) Pratade med J i går kväll å hon var hyfsat trött så jag förstår att ni kört järnet...Kul=) Jag har inga småbarn men får jag följa med nästa gång? *ler*

Therese sa...

Ha, ha en baklängesdag är ju toppen - det brukar vara synnerligen poppis när de kör det på dagis, dvs efterrätten först osv. Man SKA vara lite galen och knäpp ibland, det är bara ett sundhetstecken!!! Kram

Malla sa...

Wow va kul ni haft det!! Laserhallen...ja de e kul de!!!
Kram M

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Åh, vilken dag! Är väldigt impad över att ni orkade både djungelhus och Laserdome!

strömmas sida sa...

Vilken kanondag ni verkar ha haft.
Nu när mina ungar är större så vet
jag knappt om dom däriga äventyrslokalerna.

Affärerna finns kvar tills nästa gång du kommer ner *ler*.

kram
strömma