måndag 17 augusti 2009

Nostalgi

Frågan är om det var bättre förr.



Brödranson, tänk vad underligt.


Gryn och mjölranson.


Till och med veden var ransonerad.

Lite svårt att förstå för en som blir anfallen av något varenda gång man öppnar skafferidörren. Kanske bra att ibland tänka på hur bra vi egentligen har det och uppsklatta att vi har det lite rörigt i skafferiet ;O)

Idag har det blivit lite höst inne hos Bus, köksfönstren är putsade och svaret på din fråga Luran, det blev mörkt ;)
Hoppas att ni har det bra alla ni ute i cyberrymden. Kram kram

5 kommentarer:

Vendela sa...

Ja tänk vilka tider...min mormor hade också såna där ransoneringskuponger som hon sparat på...

Så du har gjort höstfint? Tror snart det är bara jag som fortfarande har sommar hemma :-) men nu ska jag ta tag i röran from imorgon!

KRam

Therese sa...

Hi, hi älskar dina inlägg, och ur ditt perspektiv behöver jag inte ha dåligt samvee för att det är lite rörigt i just skafferiet ;-) Hoppas ni får en bra dag i staden, så "hörs" vi ikväll! Kram

Nina sa...

Hej hopp :) Idag far jag till Strömsund med min goa svägerska. Ska se om man hittar nått kul. Än så länge så har jag inga planer på fredag så jag är nog hemma :) Oj så kul de hade varit om vi träffades :) Ha en fin dag. Kram kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Va blev det mörkare efter du putsade fönstrena?
Då kanske jag ska strunta i mina, skratt.
Ja man behöver tänka till hur bra man har det som slipper ransoneringar mm.
Kram Marie:)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ja tänk vad bra vi har det!
Sån energi du har som höstar redan! Ja det är väl dags att släppa in myset, lite murr och tända ljusen :D
Ha det gott!
kram vännen!
nina