lördag 22 augusti 2009

Lördag



Den här roliga kylskåpsmagneten hittade jag hemma hos en kompis häromdan. Fyndigt!

Vad handlar då dagens inlägg om kan man ju undra. Jo. Idag regnar det som bara den, en dag som passar perfekt att vara inne och röja. Det har undertecknat gjort ett försök med. Problemet är bara att denna varelse (gissa vem?) måste absolut ha varit en hamster i sitt förra liv eller också lever hon efter filosofin att den som har mest saker när man dör har vunnit. Fy tusan säger jag bara vad grejor man samlar på sig.

Jag kör nog på det där med hamstern.

Idag började jag att plocka bort lite urväxta Buskläder. Storebrors är ju lätt att spara för snart behöver ju lillebror dom men lillebrors vad gör man med dom? Såklart kan man ju alltid ge bort dom till någon men det är ju det att man samtidigt är så himla nostalgisk, suck. Jag kan inte riktigt förstå varför man ska vara så, det är ju bara kläder, leksaker och andra materiella ting. Nej, nu ska jag absolut skärpa till mig på den fronten för man kan inte spara på allt...
Kors i taket så gjorde jag mig av med lillebrors vagn för några veckor sedan.
Helt ärligt så tror jag på att röra kan göra att människor blir stressade, beroende på hur man är. Jag blir jättestressad av att ha rörigt men ändå så har jag det ;P

Vilken tur att man kan välja vilka bilder man lägger ut i sin blogg, skratt.

Må så gott allihopa och trevlig helg på er. Kram

7 kommentarer:

Ingrid sa...

Men du, det var verkigen fyndigt. Hos oss skulle det stå "i går" och vara menat till våra hundar. Jag städar varje dag och nästa dag ser det ut som om jag inte städat på 2 veckor...trist!! Men så är livet med 6 hundar i huset.

~Livet i byn

karin sa...

Hej, det är faktiskt en dag kvar av den här veckan, veckan jag ska hänga något på din dörr!!!
Alltså jag kommer i morgon och priset bestämmer vi då.
See you.
Kram K.

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken helt underbar magnet...
För mig är det iaf så att folk alltid brukar drälla in när det är som värst men icke efter att det precis är nystädat!
Kram Marie:)

Kristina "Kia Svanberg" sa...

*skratt* Du skulle sett hur de såg ut hemma hos oss igår då. Oj oj oj vilken röra. ;)
Men nu är de gjort. Idag har jag rensat ur Alice kläder de som var för litet. Nu väntar Isacs kläder. De ska flyttas från rum till rum. Vilket jobb man ställer sig själv i! ;)

Hoppas att du har en trevlig dag!
Kram

Therese sa...

Det där var klockrent, kanske skulle jag trycka det på en bräda... Hi,hi. Och jag har snott bilden på lilla bus och luran, hoppas det är ok? Sitter och ler när jag tänker på fredagen, du/ni förgyllde verkligen vår dag ska du veta!!!! KRAM kram från mig å fröet - luran sover å mannen jobbar, så vi surfar och äter gott ;-) dvs kåla skorpor!

Netten sa...

Fnissar hysterisk när jag läser ditt inlägg,jag kan se dig framför mig:O)
Jag saknar dig oxå,såååååååååååå mkt!!!!
Kram kram kram kram

Nina sa...

Haha, vilket klockrent citat!

Hoppas du haft en bra helg!
Våran har mest bestått av städning och mys =)
Va så himla roligt att träffa er! Så det hoppas jag att vi gör om SNART! Roligt att pojkarna kom så bra överens!
Och bilderna du lagt ut godkänner jag ;-)

Stora kramar till er!