onsdag 12 augusti 2009

Höstfeber

verkar det råda i var och varannan blogg, förutom hos Luran för hon har redan hunnit fram till jul, fniss.men ack så härliga inlägg. Gäller bara att inte fastna i julstressen. (Kram till dig Luran och förlåt, jag ser redan fram mot den utlovade novemberlistan)
Hösten för mig förknippas med


Blåbär. I år finns det massor av dom.



En liten bärplockare i barnstorlek inköpt på Dollar för en liten peng.


Hjortron, skogens gula guld. I år får man slita för att hitta några mängder.


Hösten betyder också älgjakt för sambon. Här är hans jaktkompis, en riktigt fin tjej. Vi hade turen att få låna henne några dagar förra veckan...gissa vem som är såld?

Men innan den riktiga hösten kommer så hoppas jag på några härliga dagar med mera sol och bad. Kram på er alla.

15 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken fin jaktkompis din man får låna. Tur att du är såld på henne och inte avundsjuk.
Jag håller nog lite envist kvar i sommaren än, fast jag älskar hösten så det är inte därför. Men visst är det lite höst i luften och just blåbär och lingon är lite höstlikt och oj vad rönnbär det är på träden i år.
Kram Marie:)

strömmas sida sa...

Bär finns i burkar på hyllorna på Willys *S*. Jag håller hårt på att
nära bärindustrin :-))).

Nej, nu ska du inte vara sån och
börja prata om julen redan *skrattar*.

Hoppas du får njuta av gott älgkött och bär och härliga hösten.

Visst är det en speciell milstolpe
både för unga barnen och en själv när
dom slutar dagis.
Min yngste börjar nian nu och när
han gått ut har jag ingen fler kvar
på grundskolan.. Det är en
enorm milstolpe för mig som haft
barn i olika åldrar hela vuxna
livet.

kram

strömma

bikim sa...

You have a lovely blog. Thanks for sharing ideas.Take care,
Rosa from Portugal

Marie//Tekla Maräng sa...

Halloj igen!
Vill bara TACKA så jätte mycket för dom fina tavlorna. Har aldrig sett den med båten förrut så fin, men Carl var ju så produktiv.
Nu springer jag runt och undrar om dom ska sitta där eller där, ja du vet nog hur man kan vela ibland. Håller på att läsa lite ur tidningen som var med, det är alltid kul att läsa om vad som händer på andra ställen än bara där man bor.
Nä nu måste jag tillverka lite fiskgryta för min mage låter så konstigt.
Kram Marie:)

Netten sa...

Kankse blir en hund i det Gabrielssonska hemmet trors allergier och annat:O)
Kramen på dig och det var så kul att prata en stund med dig idag.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken flitig bärplockerska du är!
Det var en fin hund ni fått låna, ville hon inte flytta in?
För mig börjar det kännas höst men hoppas också på mer sommarvärme.
Ha det gott!
kram vännen!
nina

Thorins Trädgård sa...

Hallå, vilken fin header du har bytit till!

Blåbärsplock och mörka kvällar, det är augusti för mig.

Ha det bra

Marit

Therese sa...

Hi,hi du är för go ska du veta! Och jag gillar hösten mest av allt (till och med mer än julen *ler*) Och älskar dina bilder av bären och den fina tiken (ska visa henne för lilla fyrfota Bus). Jag jobbar och står i för full, brukar landa hemam vid 4 snåre så har du en ledig kväll är det bara att hojta, eller om jag kanske skulle åka till ström på dollars till helgen... kanske en date isf? Kram

Therese sa...

Nej en tripp till störm var itn inplanerad, utan tänkte mest att om du var ledig - men det får bli en annan gång :-)

Och jag är nog som du, rätt neutralt hemma, mend någon färgklick. Men Ingela alias busproppen har genomgående en sådan stil - härlet galet, men inget för mig. Dock älskar jag att hon är så konsekvent å har så där även hemma i lägenheten, det är liksom hennes livsstil :-) Kram!

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Ja, det känns verkligen som höst i luften!:.) Men jag gör som du, hoppas på några soliga dagar till...;.))

tack för din kommentar också! ja, ibland hinner man inte med att kommentera.. beror ju på vad som händer i övriga livet, sitter jsälv just nu och försöker "komma ikapp";.))

*jeanette* sa...

blåbär, hjortron och älgjakt... kan hösten bli så mycket bättre? (förutom alla vackra nyanser förståss)


ha det gott!

Maria sa...

Vi har bara plockat lite blåbär ännu. Hoppas att bärplockarna från andra länder inte hinner "dammsuga" skogarna innan vi hinner med...

Ingrid sa...

Hör att det ska vara lite bär i skog och mark. Här är så mycket Polska och Ryska bärplockare att man inte ens vågar ut i skogen. Dom hade hotat någon med gevär förra veckan och tog hans bär han plockat...

~Livet i byn

Nina sa...

Hej hopp!

Är ju en sommar människa! Hösten är inget för mig! Visst är det mysigt att få tända ljus å så men jag älskar sol och värme =)

Får ta och passa på att önska dig ocj resten av familjen Bus en trevlig helg!

Kram kram

Annika Christensen sa...

Hjorton har jag aldrig plockat men kanske en vacker dag.
Tack för din fina kommentar hos mig den värmde.
Annika