lördag 15 augusti 2009

Konsten att kunna njuta...

Den är jag lite dålig på. Jag är nog en sån där varelse som man kan kalla innehavare av en A-personlighet. Jag skulle ha gjort det och det och det och det!!! Fy tusan vilken röra, plock, plock och plock! Sitta lugnt ner och njuta en smula, det skulle vara en dröm att lära sig det.

Men...
Nu ikväll när jag kom hem från jobbet så ligger det en liten lapp på bordet, en handskriven vacker liten sak (fniss). Vi har åkt till stugan och sovit, passa på och njut ikväll osv...

Det hör till yttersta ovanligheten att jag är ensam hemma :)
Nu ska här inte röjas eller ta undan kläder, nej nu ska det tas en varm skön dusch och sen är det sängen nästa och förmodligen en lång härlig sömn...
Jag ringer sambon för att önska gonatt...och vad får man höra???
JO, ATT DET NYSS HAR VARIT EN BJÖRN NERE VID STUGAN!!!
Ve och fasa, det var den härliga nattsömnen. Små busarna ska ligga och sova med en björn tassandes runt husknuten och jag ska ligga här hemma i min trygga vrå, nej tusan tusan. Nog för att vi har mycket björnar här men jag vill absolut inte ha nån på min tomt.
Om jag bäddar ner mig och sussar i min säng eller om jag tar mig en tur ner till stugan och sover låter jag vara oskrivet just nu...Vi får väl se ;)
Ha ett riktigt bra slut på helgen allihopa. Kram

5 kommentarer:

Grindelunda sa...

Jaha..så var det med den lugna stunden. Hoppas du ändå tar dig tid för en stunds "taking care of time".

Må så gott så länge önskar Gunilla med en kram.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh fy då, låter inget vidare med björn vid husknuten.
Hoppas du får dig lite vila trots allt.
Kram vännen!
nina

karin sa...

God Morgon,
hur blev det? Kunde du koppla av i din säng eller åkte du till de dina?
Du, jag tror man lär sig med åren att sänka ribban det har iaf jag gjort. Tiden och innehållet blir allt mer viktigt.
Jag tänker komma till dej och hänger då en påse på dörrhandtaget om du inte är hemma. Det kan bli under kommande vecka.
Ha de´gott.
K.

Therese sa...

Vad gulligt av dem, men jag förstår din oro men björnar tassandes överallt... lite för närgågna och för många anser jag... men på fredag börjar jakten så då ändras det kanske lite ;-) Fortsatt fin helg! KRAM

Vendela sa...

Jag har också svårt att koppla av och bara vara - en riktig A-människa är jag, lättstressad och uppe i varv *suck*

Hur gick det - kunde du sova hemma med björnen tassandes runt barnen? :-)

Kram