tisdag 25 augusti 2009

Höstdag

Nu har hösten kommit och det passar väl perfekt med en bild på gårdagsmorgonens utsikt från vår altan.


Skolstarten förknippas ju med höst och höst förknippas med dimma. Det var en jättefin höstdag igår.


Lillebror börjar i förskoleklassen i dag, det är ju hans första skoldag och spänningen är jättestor kan jag lova.


Nu är det mörkt på kvällarna och då är det jättemysigt att tända lite ljus, eller hur?

Idag har jag mina tankar hos min goa vän A, det är en stor dag och jag håller verkligen mina tummar och tår på att allt går bra. Hoppas att det snart är gjort och att du mår bra. Jag är jättenervös, bara så att du vet. KRAM

7 kommentarer:

Therese sa...

Jag kan inte hjälpa att tycka att dimman är mysig... och så fint du har det på ditt vita pelarbord med alla ljusen och lyktorna... STOR kram vännen!

Marie//Tekla Maräng sa...

Dimma är ganska mysigt bara man är på land, på sjön är det värre.
Än har det inte varit dimma här, men det kommer.
Vad fint med ljushusen och värmeljusblommorna på det runda bordet där kan man verkligen sitta och mysa.
Oja vilken stor dag för lillebror bus, det pirrade nog bra i hans mage och kanske lite i din också-
Kramar Marie:)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åj ja, en stor dag för lillebror bus. Spännande!
Visst är det härligt att kura in sig med tända ljus, men jag tycker sommaren tog slut för fort!
Ha det gott!
kram vännen!
nina

Nina sa...

Va fint du har gjort med alla ljus och lyktor! Me like! Skit mysigt ju!
Vilka härliga dagar vi haft nu! Härligt med lite värme så här på hösten!
Å det är som små mysigt med dimma!
Fast egentligen är jag ingen höst människa!
Mer än vår och sommar människa!

Hoppas du och busarna har en bra kväll!
Nu ska jag ta och väcka upp Sam och ge han lite gröt!

Kramar!

Thorins Trädgård sa...

oh, vilken höstnostalgi jag drabbas av när jag ser den bilden med dimman. Men idag har det varit underbart, och jag är fortfarande lite smårusig av inköpslycka! Två träd. I LOVE THEM. :D

Marit

strömmas sida sa...

Vad fint du har med ljusen och allt där.

Vad mysigt för lillebror med skolstart och sen ilar ju åren iväg
så himlans fort.

Kram
strömma

Therese sa...

morron mamma Bus, ja jag intalar mig att det blir kanon att starta om från 0... men det svider liiite iaf på rohododendron... Hi, hi jag blev jsut uppringd av P3, ska få önska låt på radion i morgon ;-P Att man alltid lyckas försätta sig i sådana situationer *skrattar* Stor kram till dig från mig!