tisdag 17 mars 2009

"Ljuset nått"

Den här härliga bilden tog jag för ett par veckor sedan. Tänkte när jag gick, att längst där borta är ljuset. Det är en bit dit men snart så är jag framme.
Den dan kände jag mig trött och sliten med allt jobb kring c-uppsatsen och en hel del kryptiska funderingar kring livets alla gåtor. Men...

Idag kom jag fram...
C-uppsatsen är klar, nu väntar opponentskap och respondenskap om en vecka, men det är så otroligt skönt att ha lämnat in uppsatsen. Nu ska jag börja ta i tu med sånt som hängt över mig de senaste månaderna, frågan är bara var man ska börja. *fniss och djup suck*

Jag ska iallafall börja med att göra en bloggrunda utan att ha dåligt samvete för att jag egentligen skulle ha gjort nåt annat. Det har blivit lite si och så med den varan ett tag. Dessutom så har fantasin inte varit på topp vad gäller blogginlägg, min förhoppning är dock att jag snart vaknar till igen nu när jag får lite mera tid. Om två veckor påbörjar jag en åtta veckor lång praktik och sedan är det bara två veckor kvar av utbildningen. Oj, oj vad skönt det ska bli.

Hoppas att ni alla får en bra dag. Kram från en utmattad student.

13 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppas du för det riktigt mysigt på din blogg runda (man brukar ju ha det, med alla härliga och olika inlägg). Vad skönt att uppsatsen är klar och inlämnad! Vad skönt att det snart är praktik för dig, visserligen riktigt spänt första dagarna men sen släpper spänningen och man bara kan ta in.
Den bilden du har är så fin med ljuset...
Kramar Marie;)

Therese sa...

Jaaaa! I mål - GRATTIS! :-) Välkommen till de "levande" igen ;-)

Kram

Netten sa...

GRATTIS,GRATTIS vad skönt det måste kännas:O)
Njut nu lite innan alla andra måsten tar tag idig:O)
Kramen till dig vännen min

Nina sa...

GRATTIS =)
Och det va ett väldigt fint kort de där med ljuset!
Hoppas allt är bra med dig och bröderna Bus!

Kram

Ingela la la sa...

Men vad skönt att du har lämnat in! Nu kan du inte göra så mycket mer åt den...
Passa på att njuta lite av ledigheten..
Ha en skön kväll!
Kram Ingela

Therese sa...

Det torde nog dröja innan du "landar" och först efter försvar/opponering tror jag att du helt kan slappna av - så var det iaf för mig...

Den 27 ska jag vara med på en introduktionsdag, sedan börjar jag på onsdagen den försa april på "riktigt". Känns både roligt och lite gruvsamt samtidigt...


Glad att du gillade din bräda, de är så roliga att göra och jag måste hejda mig själv annars skulle huset vara fullt av dem, men jag har så många idéer... Bla en "köksserie" hi, hi.

Kramar i massor till dig min vän!

Förresten, älskar kortet, verkligen snyggt!!!

Anonym sa...

Haha, så du har starwars killar :-) Inte illa!
Melvin fyller 8 år i juni! Å han är en mys kille! Sitter gärna nära en och kramas gärna! Han tycker jätte mycket om mindre barn, han är så snäll med dom! Idag har han ju lekt med lilla Svea!
Å lillebror är han så snäll med!

Natti natti, sov sött :-)

hem ljuva hem- helena sa...

Kommer så väl ihåg den underbart sköna känslan när man äntligen fick lämna in uppsatsen efter allt jobb och slit med den!! (-:
Härlig bild med ljuset inom räckhåll!

Therese sa...

Tanken har slagit mig, och jag ska definitivt testa om jag får tag på lämpligt platt material - jag har även en idé att provtrycka på bävergnag... får se om det fungerar. Gubben tycker att jag är heltokig *fniss*
Hoppas du får en lugn och avslappnande dag... försök att bara va, och gör bara de allra nödvändigaste måstena.

Kram

Therese sa...

Vilken bra idé, hoppas du får en mysig dag på sjön vännen. Hör du någon som flåsar är det jag som kommer knatandes å tigger mig en kopp ur din termos ;-)

Kram

Anonym sa...

Åh, förstår att det måste kännas som en lättnad. Nu ligger våren framför dig. Härligt! Ha det bra.

Anonym sa...

Den bilden tyckte jag om så mycket om, hopp att bara följa ljuset...

Vad skönt att du fick lämna in uppsatsen du är så duktig. Tänka vad stolt du ska vara när du är klar och utbildat dig till något som du passar perfekt till...

Kramar om dig

Therese sa...

Det är gratisprogrammet picasa tre som man kan göra detta med, bara att googla på å ladda ner - kan varmt rekommendera, men det är beroendeframkallande törs jag lova!!!
Nu har vi gjort Doroteas snyggaste påskkort luran å jag, inte visste jag att jag hade en sådan konstnär... ;-)

Kram kram