tisdag 10 mars 2009

Vårkänsla per post

Tänk vad lättsamt det kan vara ibland. Här snöar det även idag. Långt bort känns våren.
Men...
så kom det ett paket.



Ett jättefint paket dessutom och det var adresserat till mig.



Wow säger jag bara



Titta bara vilket jättefint innehåll det var i paketet. Om ni tittar lite extra så får ni se en bedårande söt liten virkad duk. Känner ni doften av vår?




Nu kan jag sitta och plugga vid mitt köksbord och njuta av den antågande våren.

Det trodde jag inte när jag tittade ut i morse och insåg att det aldrig vill sluta snöa. Tack snälla goa Mia, jag är helt överväldigad.

Inte nog med det. Det dök upp ett annat paket häromdagen. Ett underbart paket som var egenhändigt tillverkat hos Luran. Gissa vad det innehöll.
Jo en underbar budskapstavla med en härlig text som jag just nu sätter ett enormt högt värde på. Det stod följande: Together we make a family

Gissa hur glad jag blev Therese? Glad som bara den.
Det värmer med såna vänner när det är lite tufft i tillvaron.

Kramisar på er allihopa, ni är bäst!

16 kommentarer:

Mia sa...

Vad skönt att höra att det hittat fram i snöyran... här bara vräker det ner igen, gjort det hela dagen.

Jag går snart i ide...

Stor kram
Mia

Mia sa...

Visst ja, glömde svara... dessvärre inte jag som har virkat själv men jag önskar att jag kunde. :)

Kram igen

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka härliga gåvor! Grattis!
Hoppas att allt är bra hs dig!
kram vännen!
nina

strömmas sida sa...

Vilket fint paket med vackert innehåll. Sådant kan verkligen göra ens dag.

Visst känns det som våren är långt bort i ven. Men igår var det takdropp ialla fall.

kram
strömma

Therese sa...

Wow, vilket fint paket Mia sände dig! Det var så fint att det nästan var synd att öppna ;-) Och jag är glad att du uppskattade brädan - då hamnade den ju hos den rätte...

Stor kram och en önskan om en bra dag!

karin sa...

Hej,
du är säkerligen värd paket och uppmärksamhet och jag tycker du gör det mer än bra som kan studera med allt vad det innebär när du har familj som kräver sitt.
Åsså, sköter du en blogg med känsla och värme.
Har´e / K.

Katta sa...

Vilket otroligt snyggt paket!vad roligt att få lite vårkänsla med posten dessutom. Fångsjön var vi till för några år sen utan sonen som var lite för liten då men nu är båda barnen stora nog så det kanske blir en sväng i sommar, tycker det är lite trollskt med berget där. Kram Katta

Anonym sa...

Tack så hemskt mycket för det fina priset! Det uppskattas! Är så glad att det va jag som vann! Ödet tyckte nog att jag behöver lite änglar =)
Hoppas du får en bra dag!
Väldigt fina saker du fått av Mia!

Kram kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej vännen.
Vilket härligt vinst paket ifrån Mia (det jag fick ifrån dig var minst lika fint). Visst är det kul när man får sådana där glada överraskningar. Skriver som Mia här, hos oss har det vräkt ner snö i 36timmar nu. det blir ju mycket ljusare och hundarna vill verkligen ut och leka i snön så det är nog tur att dom har mig till matte som gillar snö, det sämsta är dock att en hel del slaskar bort på en gång och bildar farligt hala ytor. Så risken för att sitta på lilla rumpan är hur stor som helst.
Vad kul att du har fått en sådan där fin och tänkvärd budskapsbräda ifrån Therese.
Håller alla mina tummar och tår för dig att allt ska gå bra i plugget och hemma.
Varma kramar Marie:)

Therese sa...

Vilket fitn litet paket du skickade till Ninuz :-) Du är allt en ängel ;-) Själv har jag haft en hektiskt dag, men tycker ändå inte jag fått något gjort... Mat i magen är iaf nästa projekt.

STOR kram

Anonym sa...

Du har en liten utmaning att hämta inne hos mig....;-)

Ingela sa...

Hej!

Tack för dina helt underbart snälla och uppmuntrande ord om min blogg, det är häftigt att få sån trevilg respons på något som man gör för att behålla sinnesfriden mitt i den stressiga vardagen. Idag särskillt, har haft fortbildning för sjuksköterskestudenter, var du med? Det gick jättebra men det är uttömmande.

Jag gillar också Violtårta från Tages, förstår att du åt någon bit.

Kram
Ingela

Grindelunda sa...

Vilka härliga paket du fått. Förstår att de värmer i snövädret. NU får det allt bli vår!!!

Kram från gunilla

Therese sa...

Du är inte alls tjatid eller tråkig med din C-uppsats. Jag har andats och levt uppsatser i intensiva perioder vår och höst i 5-6 år först själv, sedan som hadledare åt våra studenter så jag blir mest bara nostalgisk :-) Är så kul att följa på avstånd utan att behöva GÖRA arbetet *fniss*
Hoppas du får en fin dag vännen,

STORA kramar från mig och Luran
1

Anonym sa...

Du verkar vara en viktig person för många och mycket omtyckt.. =)

Lurans budskapsbrädor är ju helt underbara, men blir ju så glad...

Hoppas allt är bra med dig..

Kramar om

Anonym sa...

Va fint paket!! Så underbart med goa vänner. Tänk om man funnit sådant i brevlådan förutom räkningar ;) Jätte fin blogg. Kram