måndag 30 mars 2009

Sista helgen i mars



Jag lovade ju häromdagen att jag skulle visa min nya fina jacka som grabbtrion i familjen Bus förärade mig när jag fyllde år. Visst är den fin? Iallafall så tycker jag det och det är ju huvudsaken hi,hi.
Min skoteroverall som jag haft i 18 år och som användts flitigt har fått gjort sitt.



Storebror i familjen har en viss förmåga att alltid komma på det där lilla extra till sin mamma. Busarna tog en tur till Allman och inhandlade frön och en fiberduk till mitt lilla land. Gissa hur glad jag blev?
Ifjol när det var morsdag så fick jag grönsaksland, jord och frön, så dom här gossarna kan hitta på saker som går rakt in i hjärtat. Visst har jag det bra?



En fin bukett tulpaner är en av flera blomsteruppsättningar som pryder vårat hem efter den här helgen. Sambon fyllde på lördag så han fick några fina blommor han också. På hans dag så var det fullt hus mest hela dagen men det var en lugn dag och inga incidenser inträffade.



Storebror på gång.

På söndag var det dags för den årliga bobtävlingen i vår by, en tradition sedan 23 år tillbaka. Tävlar gör både barn och vuxna och reglerna är att göra två åk så jämna som möjligt. En grej som barnen tycker är hur skoj som helst är att kasta snöbollar (läs gigantiska snöbollar) på oss vuxna när vi åker, det laddas för fullt kan jag lova. Någon pricksäker liten varelse lyckades pricka mig rätt in i munnen så jag hade en snöboll i den hela vägen ner. :O)



Se upp i backen!

Vinnaren i barnklassen 2009 ...lillebror Bus. Han hade en tidsskillnad på 0.1 sek och inhämtade ett fint förstapris i form av en "buckla", en godispåse och en leksak. Bra jobbat!



Mången korv blev det också.



Helgen är slut, en ny vecka har börjat och jag ska ut på min sista praktik.
Ha en bra dag allihopa. Kram

15 kommentarer:

Maria sa...

Ser ut som en skön helg! Hoppas att eran veckan blir bra!

Speja sa...

Vilka genomtänkta och fina presenter. Härligt.

Petra sa...

VIlken underbar helg. Va fin jacka.

Ja hosta e så trist. Börjar ana oråd. Att det kanske är astma då jag har de.
Har en sådan manick hon ska andas i men de e lättare sagt än gjort.
Jag läser till barnskötare. Riktigt kul.
Vad läser du till?
Ha en bra dag
Kram

Villa Carl Larsson sa...

Vilka härliga bilder :) Det är så härligt och mysigt att få vara utomhus. Supersnygg jacka!!

Kram Josefin

Angelica sa...

Ville bara titta in och säga hej! Vilken fin blogg du har och helgen ser ut att varit supermysig, sååå mycket snö! Tack för tipset om tävling hos Nadja, ska genast titta in, för det vill jag vinna ;D

Kramar

Angelica

Therese sa...

Vilken underbar dag/helg - och så kul att få se så många bilder :-) Härligt! Och jackan din var grymt snygg, helt i min smak!

Stor kram!

Nina sa...

Vilka härliga bilder!
Och vilken fin jacka och de övriga presenterna va inte dåliga heller. Påhittigt!
Hoppas du har en bra dag!
Kram

Therese sa...

Ha, ha du är säke på att du inte känner mig på "riktigt" eller har varit hos mig någon gång?! Jag har faktiskt haft ett gäng gula och orange små trähönor som jag alltid, och då menar jag alltid hängt i riset, men när jag flyttade försavann de :-( Och är sedan de spårlöst borta... Har inte sett en fjäder ;-) *hi hi*

Hoppas ni får en mysig dag i morgon, å har ni inget för er kan ni alltid svänga förbi Dorro ;-)

Förresten, jag har tryckt brädor idag, så nu finns det en kladdkaka på lager...

Kram kram

Ingela la la sa...

Jag har sagt det förr men vilka killar du har! Var STOLT =)
Låter som en härlig helg.
Kram ingela

Netten sa...

Vád mysigt ni verkar ha haft det:O)
Stora kramen till dig och hoppas att praktiken blir bra....
Sköt om dig vännen och hälsa resten av ligan.
Kramelikram

Trollmor sa...

Dina små busiga bröder kan sin sak, helt klart :-)
Vilken härlig helg ni har haft tillsammans!
Önskar dig en fortsatt fin vecka.
Många kramar Trollmor

strömmas sida sa...

Vilken fin jacka som du fick.
Don efter person och dina grabbar ger till sin goa mamma.

Vad kul med tävlingen i helgen och bra gjort av din grabb.

kram
strömma

Nina sa...

Man får tacka! Roligt att du tycker att mina pojkar är fina. Å Melvin han charmar brudar redan!

Nu har ju han farit till sin pappa så nu döjer det två veckor innan man får mysa med han igen =(
Lång tid det att vara utan sitt barn!

Hoppas du haft en bra dag och sov så gott!

Kram

sanna sa...

Oj vad jag har missat att läsa såg jag, har varit inne i mitt märker jag...

Först och främst jagckan var jätte fin...

Sedan vad gulligt med sonen din att göra sådan saker tycker jag.. Ler

Sedan som alltid vilka härliga bilder som alltid bjuder du på en massa mys ifrån din familj...

Hoppas att det går bra med allt, för mig går det just nu inge bra alls i skolan.. Känner att jag börjar tappa greppet och motivationen.. Men tillhör väl förstår jag...

Hoppas du får en fin dag..

Kramar om

Therese sa...

Hoppas ni får en mysig dag i dag, här skine solen så en promenad står på dagordningen vad det lider. För nu har kilonen dragit iväg rejält :-(

Kram