tisdag 31 mars 2009

Längtar

Jag tycker väldigt mycket om just den här årstiden, den femte eller vårvintern. Det är helt kanon att få vara ute på sjön och pimpla och fixa maten vid en öppen eld.
Men...

Jag längtar också efter sommaren.
Ta en liten tjuvtitt ni med om ni vill.


Ser ni nåt genom nyckelhålet?




Flugfiske i stugan, far och son



Mina fina killar, lillebror metar och dom andra hejar på



Upp på källabacken, eller smultronbacken




Lillebror drog upp en liten "borre"

Japp, jag längtar efter sommaren, så det så!
Någon fler?

Kram på er!

9 kommentarer:

strömmas sida sa...

Vilka härliga foton.
Riktigt härligt har ni där i er stuga.
Nog längtar man sommaren nu.

Jag har också följt Sabina och blev så ledsen idag när jag läste om att nu är hennes kamp över. Så ung och med så unga barn.

kram
strömma

White cotton grass sa...

Mmmmm.....sommaren! Härligt!
Längtar också :)

kram

Nina sa...

Jätte härliga bilder! Och oooo ja, visst tusan längtar man till sommaren =)
Men först ska jag njuta av vårvintern. Hoppas vi får fint väder oxå!
Sov så gott!

Natti natti kram

strömmas sida sa...

Det är svårare för barn att växa upp idag tror jag. Utbudet är större och all reklam på tv och nätet gör också att suget blir större och många föräldrar ger efter för mycket också.
Lagom är bäst. Ibland är det så.
När jag växte upp så fanns det inte så mycket för barn att få och dom flesta levde likadant. Det har inte gjort en sämre och man har fått kämpa för det mesta man har och gläds otroligt över det. Sen kan man nog föra över den fönöjsamheten på sina egna barn och man har det mycket bättre än många har det.

Du är jätteduktig som kämpat med läsandet och det måste kännas skönt att du klarat av allt så bra.

Nattkram
strömma

Ingela la la sa...

Vilka fina foton... Vem längtar inte nu, efter att ha sett dom ;-)

Ha en bra dag!
Kram Ingela

Trollmor sa...

Åh, så du lockar!
Jag får lust att bara kliva rakt in i någon av dina härliga bilder.
Än så dröjer det ett tag innan de där ljumma sköna sommarkvällarna, först får vi lov att njuta av solens första smekning mot kinden.
Och så kan vi ju dela en varm kram,
så kram kram! :-)

Vanja sa...

Så fina bilder... sommaren är härlig! kram

Sanna sa...

Åhh jag blir sjuk av längtan när jag ser bilderna.. Du lägger ut så fina bilder jämnt...

Saknar så mycket nu..

Kramar om

Petra sa...

Underbara foton!
Kramar