söndag 7 februari 2010


Att ha en liten söt valp gör sig minsann inte helt själv. Den första natten gick skapligt bra men Ayla längtade efter sin mamma hemskt mycket och pep som bara den.
Dagen har gått bra, det är kisspassning minst en gång i halvtimman men hon har faktiskt redan börjat gå mot ytterdörren när det är dags. Då är det dock att vara på hugget för det går väldigt fort att misslyckas.
Ayla har redan funnit sin plats i hundburen, hon lägger sig där när hon vill sova. Dessutom så kommer hon som skjuten ur en kanon när man kallar på henne, speciellt om visslingen kommer från platsen vid matskålen. :O) Aptiten finns kan jag lova.
Såhär långt känns det verkligen riktigt lovande.


Idag har vi varit ute och grillat korv med några kompisar. En jättehärlig dag med sol och inte så kallt.


Liten Bus åker madrass i backen. Mamman i familjen också fast det saknas bildbevis. :P

Imorgon ska vi vara lediga både lillebror och jag, vi ska vara hemma och passa upp lill-bebisen vår.
Nu ska här krypas i säng och sova en stund. Den lär nog inte bli så långvarig, skratt!!! Kram till er.

9 kommentarer:

Therese sa...

Hi, hi det är PRECIS så det ska vara *ler* Förstår så väl att bloggandet ligger lågt nu när du har så mycket annat att stå i. Ni ser ut att ha haft en toppen dag! KRAM vännen

Therese sa...

Så mysigt! Hoppas ni fick sova någonting i natt i allafall :)
Kramar

Englagård sa...

Jag ser att ni har haft fullt upp här. Det är mycket länge sedan jag hade en valp och då hade jag dessutom en liten pojke på några månader. Då var det rätt livat ska jag säga, men som tur var så var den lilla människovalpen lättare att handskas med än hundvalpen.

Jag får väl önska dig lycka med jakten. Ja, till att fånga dagen, själv lärde jag mig inte det förrän jag råkat ut för en bilolycka. Då var jag ju så illa tvungen att lugna ner mig, från 180 till 0 på 10 sekunder. Ärligt talat tog det nog ett par år av lidande och tårar innan jag hade lärt mig att Fånga Dagen.

Jag önskar dig en fin dag i hemmets (lugna?) vrå.
kram

Therese sa...

Tjingeling! du må tro att jag sitter här med ett stort flin, är så glad att jag vann må du tro, men var tvungen att nypa mig i armen ;-P Skickar massor med kramar till dig å en stor slick till Ayla från vår bus ;-) KRAM

Therese sa...

Ja, du dammsugare kan vara riktigt skräckingjagande - det tycker även jag *ler* så jag försår den fyrbenta sötisen på den punkten ;-)

Ljusen är gamla, håller på att bränna upp mitt "föråd" med ljus, kansigt att ha så "fina" ljus att de itneanvänds... så här bränns rubbet för tillfället *s* Tror de är köpta på mias lustgård i umeå för 5-6 år sedan...
Önskar er en fin kväll, själv ska jag snart lägga en grinig Luran!
Kram!

Anne sa...

Hej igen!
Det är verkligen roligt med hund, ganska tufft i början faktiskt!

Detta med nätterna kan vara ganska jobbigt, det blir ju som ett spädbarn. Jag kan inte så mycket om eran ras men med våra hundar har vi faktiskt aldrig stigit upp och tagit ut någon av våra hundar på natten. Kanske låter taskigt men vi har gjort så att vi har tagit bort vattenskålen från hunden på kvällen kanske vid 20.00 (då får de mat senast kl 18.00) och sen sista kissturen precis innan man själv går och lägger sig. Därefter är det natt!
Visst blev det ett par små kisspölar under de första nätterna men sedan lärde sig vovvarna att slappna av och sova på natten!

Ambulans! Det har jag velat jobba med sedan jag var liten. Tyvärr håller inte min ena axel för det arbetsamma uppdraget...Jag gillar det oväntade och adrenalinpåslaget! IVA-fick bli det näst bästa! Kul men jag har inte hunnit jobba så mycket med det eftersom jag blev gravid strax efter examen.
Vår lille bebis ska komma vilken dag som helst nu!

Ha en skön kväll! Kram

Anne sa...

Morrn!
Halk-körning, det är ju hur kul som helst!
Ja bilkörning överhuvudtaget tycker jag är kul!

Visst får du länka till mig, jag tänkte lägga till dig på min länklista, ok?
Kul med hundintresserade människor ;)
Det blir ju lätt mycket handarbets och bebisprat på min blogg! Variation förnöjer!

Det ska i alla fall bli kul att se hur våra hundar reagerar på när bebisen kommer hem. Vi skaffade vår Sally när Alma (vår dotter) var 2 år och vår hund vi hade innan Sally fick vi olyckligtvis avliva strax efter Alma var född.
Sally har haft två kullar med valpar och uppför sig verkligen som en "urmoder" !!!
Vill du se lite valpbilder så kan du gå in på vår hemsida (som tyvärr uppdateras lite för sällan, det är makens projekt!)
www.folbert.se

Oj, nu blev det en lång kommentar igen!
Ha en skön och kul dag på jobbet!
Kram

Speja sa...

Åh, vad underbart med valp. Då förstår jag att ni inte har en lugn stund...och vad underbart för pojkarna att få vara med om att ha en valp - här är det är Minste herrns största dröm.

Vendela sa...

Hi hi - förstår att du har fullt upp nu när ni fått en "bebis" i huset :-)

Vad mysigt det såg ut med korvgrillning och madrassåkning!

Kram kram vännen!