lördag 6 februari 2010

Hej bloggvärlden

Här är jag.
För ni som undrar vem jag är så är jag Amazin Anisett, ett namn som jag är registrerad som, men hemma har dom valt att kalla mig för Ayla.

Idag hämtade min nya familj mig. När dom kom och tittade på mig och mina syskon så gjorde jag allt för att dom skulle märka just mig.Jag var väldigt framåt så att jag skulle få mest uppmärksamhet. Deras hjärta smälte och jag fick följa med hem till Busarna.
Bilresan hem gick ganska så bra. Det var jättehemskt att åka bil från början för jag hade ju aldrig gjort det förut. Jag saknade min mamma också...Så småningom så somnade jag och sov i lill-husses knä.


Lillhusse, det är storebror Bus det och han har jag redan fstnat för, dessutom så känns kärleken väldigt besvarad.


På vägen hem stannade vi för en snabbis hos Luran så att hon fick titta lite på mig. Helt ärligt så tror nog att det var matte som ville surra lite och kramas med Lurans mamma.


Lill-lill-matte hade köpt en jätteskojig boll till mig.


Lill-matte har fullt upp med att hinna ut innan jag kissar på golvet, men vet ni vad? Jag har bara busat några gånger. Precis när vi ska gå ut, då ni...då gör jag en liten pöl på golvet. Duktigt va?!

Vet ni mer vad som hände i kväll? Jo jag har testat nåt som jag inte vill göra om. Ute på gården står en spark och den har jättegoda medar, iallafall trodde jag det. Min tunga fastnade på dom, konstigt va?!

Inatt ska jag påminna husse och matte om hur det var att ha bebisar i huset, Jag tror nämligen att dom har förträngt hur det var när dom var uppe tio gånger per natt.

Vov vov från Ayla. Jag tror nog att ni kommer att få höra om mina bus många gånger,

8 kommentarer:

strömmas sida sa...

Vilken liten gosing som flyttat in hos er. Jättekul för er alla och jag anar att Bröderna bus är jätteglada nu *ler*.
Hoppas ni får sova gott i natt.

kram
strömma

Netten sa...

OH, så söt och jag kan bara ana vad LYCKLIGA busarna är(mamma och pappa oxå förresten:O)
Tänk vad roligt att det vart en liten beis iallafall.....
Många kissningar blir det,men ack så gärna man gör det...
Kram till dig Ayla och hälsa familjen din som jag tycker så ofantligt mkt om(specilett matte:O)

MOONLOVER´S sa...

Hejsan
Men en sådan sötos och super fint namn oxå =)
Ha så trevligt nu.
Kram

Therese sa...

Morron i stugan! Hoppas ni fått sova i natt ;-) Och rackarns så duktig tjej ni hämtat hem som förstår sig på det här med att skriva blogg också *gillar skarpt*
Helt underbart söt och go, men även lagomt nyfiken som ska slicka på sparken... Massor av hälsningar från oss på Sockenvägen som är såååå avis på er just nu *ler* Här ska mamman i huset skölja upp lite bebiskläder med söta groda på så att det kan packas ner i västkan till BB :-)
Massor av kramar!!!
och Luran hälsar speciellt till T och säger att idag ska hon hitta på rejält med bus ;-P

Therese sa...

Åh herregud så söt! Vilken lycka för er allihopa! Och inte gör några kissningar inne och lite vakna nätter någonting när man är så otroligt charmig. Det är värt allt:)
Kramar

MOONLOVER´S sa...

Jaha va fränt=) Det var ju skojigt att de blev sådant sammanträffande=) Ja det blir ju lite så när man får en ny "bäbis" i fmiljen :P hihi. Kram

Anne sa...

Åh en sån söt liten vovve! Förstår att ni är helt förälskade i denna lilla nya :)
Jag kommer ihåg hur det var att komma hem med vår yngsta hund Bella, mycket jobb men så mycket glädje och ffa bus!
Vi har två tikar och det fungerar superbra, visst krävs det ett tydligt ledarskap men man har ju alltid en trogen kompis med sig!

Hoppas att ni får en riktigt härlig dag! Kram

Madde sa...

vilken söt liten vovve!! =)