torsdag 4 februari 2010

Fånga Dagen


Jag har en mysig bloggvän som har det lite tufft just nu, eller snarare har tagit det stora steget att erkänna att det är tufft. Bravo och hurra för dig. Att tordas säga som det är , det är absolut att ta ett steg i rätt riktning. Du vet vem du är så jag skriver inte det. Kram till dig.


Så tänkte jag på det kända citatet "Fånga Dagen". Ett jättefint sådant som verkar vara väldigt inne nu. I olika skepnader så hänger det, står det eller ligger det i var och varannans hem för att påminna oss om att vi ska bromsa ner lite och bara Fånga Dagen! Fint va?!

Men hallå...hur tusan gör man det då?


Jag läser och läser i massor av bloggar att det finns så många underbara människor som verkligen har lyckats bromsa ner sin tillvaro och Fångat Dagen, dvs ta vara på den.

Ni som lyckats med det kan ju gärna få dela med er om hur man lyckats med det. Bra tips kan belönas, skratt!!!

Så länge är det närmaste Fånga Dagen jag kommer det citat som jag fyndade på Dollar för ynka 30 spänn.

Hoppas att ni alla får en bra dag. Nu ska jag se om jag också kan få lite jaktlycka i min jakt på att Fånga Dagen. Kram
Jag ska bara dammsuga lite först, tvätta kläder också för den delen. Sen ska jag upp och hämta Busarna på skolan. Javisst ja, jag ska ju handla också. Sedan så kom jag just på att jag har varit uppe och jobbat nästan hela natten. Hur kunde jag glömma det? Ja, ja, så kan det ju vara. Dessutom så ringde min mamma precis mitt i produktionen av detta inläggoch talade om att det hade brunnit i deras hyreshus. Suck !!!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Fånga dagen - ta vara på dagen
Tack min vän, jag tar direkt med mig det.
Kramar i massor
Tack för att du finns

Anonym sa...

Ta ett djupt andetag...räkna till tio...och.... Fånga dagen.

blogginnehavaren sa...

Till dig Anonym. Tack för ditt tips :O)

Therese sa...

Brunnit?! Det lät inte bra... alltid är det nått sa piga när hon blödde näsblod...
Men vill du fånga dagen, ät en bit skit korv så ska du se att du verkligen omfamar den och uppskattar den så mycket mer när du spytt upp skiten ;-P
Och alla dessa måsten, vardagstugget hämta lämna barn handla laga mat städa ochsv det är ju kanske just det som är liveT?! Tänk vilken lycka att man har en familj och barn att göra detta för och tillsammans med. Stor kram älskade vännen!

Therese sa...

Jag har liknande FÅNGA DAGEN bokstäver som hänger på väggen i hallen. Går förbi dom tusen gånger om dagen. Ibland stannar jag upp och tittar på dom och tänker efter, "japp i dag ska jag verkligen ta vara på min dag" men oftast svissar man liksom bara förbi och donar med sina vardagssysslor. Men det är ju det som är livet, tror jag :)
Kramar

Therese sa...

TACK! Goa du för att du är min "spanare på hillstreet" när det gäller dollars <3 Du är guld värd!!! STORA kramar från oss på Sockenvägen!

Therese sa...

Ha, ha nej du jag kan LOVA att du är ensam om att bli "mamma" i morgon, för här finns inte tillstymmelse till någon känning att något skulle vara på G. Å lika bra det då mamma (läs barnvakten) är magsjuk *ler* Försök nu sova lite så att ni orkar med ev nattvak med valpen ;-) Kramis!!!

Hemma hos Bröderna Bus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.