onsdag 17 februari 2010

Så det kan gå...


Helt otroligt vad man kan göra förändringar i sitt liv. Aldrig någonsin i hela mitt liv och min vildaste fantasi så skulle jag för några månader sedan kunna tro att jag skulle sitta och blogga om en hund,våran hund dessutom.
Sambon har länge länge varit sugen på att skaffa sig en jaktkompis men jag har varit stenhård. Nej, nix och förmodligen aldrig!!! Ingen hund här inte, en massa hundhår och ditten och datten osv. Men...
Man kan ju faktiskt ändra sig, eller hur?!
Hon är alldeles bedårande den lilla tjejen som har flyttat till oss. Matte i huset, vem det nu kan vara (skratt) är såld!


Kanske så var det för att jag till slut gav med mig om hunden som det här hjärtat blev mitt, eller så kanske inte. Vem vet?!
Fint är det iallafall det hjärta som min grabbtrio förärade mig på Alla Hjärtans Dag.

Idag är det en sån där seg dag, jag vet inte varför men det känns verkligen som en sån. Det har inte blivit mycket gjort men det finns ju kvar till sedan.
Må så gott alla ni som snubblar in här. Kram

14 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Visst kan man ändra sig...
och tur är väl det för ibland är i alla fall jag väldigt envis.
Förstår att du är helt såld på lill tjejen.
Ha det gott:O)

Tess sa...

Klart man kan ändra sig:) Och vad kul att ni är så glada att du gjorde det. Förstår att ni har smält för den lilla, svårt att inte göra. Dom är ju bedårande!
Kramar

Mia sa...

Ja men det klart att man kan ändra sig. Vem kan stå emot en sån söt liten tjej? :)

Kram Mia

Trollmor sa...

Vilket fint hjärta dina grabbar förärade dig.
Jag tror till och med att jag skymtar en liten lurvig fyrbent tjej som ryms däri också ;-)
Kram kram, Trollmor

Therese sa...

Hi, hi tur att man inte VET hur livet ter sig ett par månader framöver... Hoppas innerligt att du har rätt att vi hunnit bli 4 tills på lördag ;-P Ha nu ett par fina jobbardagar å krama lilla busan från mig å Luran!

Anne sa...

Morrn!
Det är inte alls svårt att förstå att man blir helt förlorad i denna lilla valp som är så söt!
Det är ju så fantastiskt att man i många år framöver har världens bästa och mest trogna kompis hos sig dygnet om!
Livet med hund är ju aldrig tråkigt ;)

Ha en skön dag! Kram

Englagård sa...

Tänk vilken tur att du kunde ändra dig, annars hade du ju missat all den ovillkorliga kärlek som den lilla hunden kommer att skänka dig genom åren.
Poetiskt va;)
Du ska inte göra i dag vad du kan skjuta upp till morgondagen. Den har du väl hört eller...? Det är ju inte så viktigt att göra något varje dag när det är så skönt att slappa ibland. Det har jag lärt mig, till slut.

kram

MOONLOVER´S sa...

Go kväll
Ja men klart man ska ha en hund=)
Och du,tro de eller ej=) Men jag är väldigt anti hund/katthå oxå,men som tur är finns roller och dammsugare :P
Vi ska få hem en valp första veckan i mars oxå =) En helt ny ras för mig, så de ska bli roligt.'Kram

Maria sa...

Min man vill ha en hund som jaktkompis och jag vill INTE ha hund. Jag tror aldrig att jag kommer ändra mig, men när jag läser detta så vet jag ju inte...☺

Unknown sa...

Vännen njut !!!! De växer snabbt.
Fick ta bort våran flicka för 1½ år sedan men jag minns fortfarande när vi tog hem henne och gläds av det.

Ville titta in och önska dig en underbar helg i snön fast jag önskar bort den :)
Kram Lotta

Nina sa...

Hej vännen!
Vilket otroligt fint hjärta du har fått av pojkarna!
Och ja, se där, nu har ni en liten buse hos er.
Är ju livrädd för hundar så jag kommer aldrig någonsin skaffa en hund!
Är ingen djurmänniska överhuvudtaget!
Hoppas ni får en fin helg <3

Många kramar!!!

Therese sa...

Ja du här händer det inte mycket... kom just hem från Byn, och nu så ska jag joina mannen och luran och leka lite med lera. Allt för att få tiden att gå! KRAM

Therese sa...

*asg* Ja du, nog måste det vara morsarvet... SÅ det är bara att gilla läget. Nu kom vi just in efter att tagit en promenad, men med 21 minus och snålblåst blev den inte allt för lång... Huga! En varm dusch nästa och kanske varm choklad... Stora kramar till er!

Nina sa...

Hejsan =)

Ojoj vilken kanon helg jag har haft! Dert är otroligt vilken energi kick man får av sina vänner!

Hoppas att ni haft en bra helg oxå =)
Många kramar