tisdag 2 februari 2010

Nu är det klart...


Inom kort så ska våran familj utökas med en liten jämthundstjej.

Aldrig har jag kunnat föreställa mig hur svårt det kan vara att ta ett sånt beslut om att skaffa en hund.Vägen har absolut inte varit rak, det har tvivlats och tvekats en hel del kan jag säga utan att överdriva. Det finns många för och det finns några emot. Men...


På söndag åker vi till Storuman för att hämta hem lilla Ayla.

Spännande, roligt, nervöst och alla möjliga känslor som blandas till en liten kompott. Vad har vi egentligen gett oss in på, fniss?!

Idag var jag in på Granngården för att titta lite på vad vi ska köpa till valpen. Till min förtjuselse så hade dom jättefina orkideér så en sån hängde med hem.

Nu ska jag ut på en bloggrunda och sen ska jag prova att göra någon nytta.


Kram till er.

9 kommentarer:

Englagård sa...

Jahaja, Storuman minsann, då är du nästan hemma hos mig då. Eller ca. 3,5 mil ifrån om man ska vara noga:) men det är ju bara ett stenkast eller hur?
kram
Karina

Englagård sa...

Snabba svar, här hoppar inga halta löss minsann:)
Du är så välkommen när som helst, med eller utan semla.
kram

Therese sa...

Men vad roligt! Önskar vi kunde ha hund men gubben är allergisk,sen räcker inte tiden till här. Jag skaffar barn i stället :) Men mamma har en liten valp som är just för allergiker så den brukar jag låna ibland :)
Kramar

Therese sa...

Det kommer att bli toppen, precis som med barn är det upp å ner med valpar, men ack så kära... ;-P
Och tack för det du skrev om sön, har förstått att dina busar varit lik luran på den punkten - allt lite skönt att man inte är ensam...
Stor kram till dig å busarna!!!
Ps här blev det krokusar, men var också sugen på en orkidé... Ds

Netten sa...

Oh vad roligt:O)
Antar att busarna är överlyckliga.....
Kramiz

Nina sa...

Men va roligt!!!
Ska bli kul att få följa er då valpen kommit til ert hem!

Här är Sam fortfarande krasslig =/
Känns ju inge vidars.
Tårarna rann på mig idag då han låg och sov i mina armar!
Känner mig så maktlös!

Kramar till dig vännen <3

strömmas sida sa...

Vad spännande med en liten valp.
Då är säkert killarna fulla av längtan *ler*.

kram
strömma

Vendela sa...

Å vad roligt att ni hittat en liten valp nu :-)

Ser att du har en skojig tävling också, den måste jag anmäla mig i :-) Tror dottern skulle gilla det där bäddsetet!

Kram kram

Therese sa...

Hej vännen! Så du varit ute å jobbat, är så impad, men skulle inte vilja byta å vara ute på vägarna som det är nu... huga. Tur att du och dina kollegor finns!!!
Och det måste varit korven, annars en rekord kort kräkis, för nu känner jag mig helt ok *peppar peppar*
Burkarna köpte jag i Åsele på Kronans blommiga konditori, har en del fina saker där...
Och tänk, nu är vi snart mammor igen, allt lite avis att du har ett datum då du VET att du får din ;-) KRAM